سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چگونه به باتری گوشی شوک دهیم؟

زمان مطالعه6 دقیقه

تاریخ انتشار : 6 مهر 1402تعداد بازدید : 865نویسنده : دسته بندی : مجله دنیای باتری
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

چگونه به باتری گوشی شوک دهیم؟

ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم و زندگی ما تا حد زیادی به کامپیوتر، تبلت، گوشی تلفن همراه و… وابسته است. در این بین از گوشی بیش از سایرین استفاده می‌شود. اکثریت جامعه از انواع مختلف گوشی‌های معمولی و هوشمند بهره می‌برند. اگر کمی دقت کنید، متوجه خواهید شد که این دستگاه بدون باتری کار نمی‌کند و در حقیقت کاربردی نخواهد داشت. یکی از بزرگ‌ترین مشکل‌های ما با گوشی نیز مربوط به همین قطعه است زیرا ما به عنوان کاربر در بسیاری از مواقع با خالی شدن شارژ این باتری‌ها مواجه خواهیم شد.

به همین منظور است که تولیدکنندگان همواره در تلاش هستند که باتری‌ها را با ظرفیت بالاتری تولید کنند که البته قابلیت سریع شارژ شدن نیز دارند. اما گاهی مشکل فراتر می‌رود و شما با به خواب رفتن باتری روبه‌رو خواهید شد. می‌دانید که در این شرایط باید چه کاری را انجام بدهید؟ بسیاری از افراد می‌گویند که در این شرایط باید به آن شوک وارد کنیم. اما چگونه؟ با دنیای باتری همراه باشید تا در ادامه به شما توضیح دهیم که چگونه باتری گوشی را شوک دهیم.

فهرست مطالب

به خواب رفتن باتری گوشی به چه معنا است؟

باتری گوشی ممکن است به خواب و یا به اصطلاح به کما برود. اما این به کما رفتن یعنی چه؟ ممکن است متوجه شده باشید که باتری گوشی شما عملکرد خوبی ندارد؛ یعنی زودتر از سابق شارژ خالی می‌کند یا در حالت کلی کارایی قبل را ندارد. این حالت ممکن است در صورتی که برای مدتی از گوشی خود استفاده نکنید هم رخ بدهد. برای احیا کردن باتری باید به آن شوک وارد کرد. اما چه زمانی و چگونه به باتری شوک وارد کنیم؟

چه زمانی باید به باتری گوشی شوک وارد کنیم؟

درست است که مدتی خاموش ماندن گوشی ممکن است باعث به کما رفتن باتری گوشی شود اما این بدان معنا نیست که می‌توان به هر گوشیی که چند روز خاموش بوده، شوک وارد کرد. شما در صورتی این کار را انجام خواهید داد که عملکرد موبایتان نامناسب باشد و کارشناس باتری پس از بررسی متوجه شود که ولتاژ آن کمتر از 3.7 ولت است. سپس در صورت تأیید آن کارشناس می‌توانید به آن شوک بدهید.

بیشتر بخوانید: آموزش تست سلامت باتری شیائومی و کد‌های مخفی آن

انواع روش‌های شوک دادن باتری گوشی

حالا به سوال چگونه باتری گوشی را شوک دهیم، پاسخ خواهیم داد. این عمل با سه روش صورت می‌گیرد. روش اول مراجعه به یک متخصص به منظور استفاده از وسایل مخصوص برای این کار است. روش دوم شوک برقی می‌باشد که کمی خطرناک نیز هست و روش سوم به صورت دستی انجام خواهد شد. دنیای باتری در ادامه هر سه روش را به صورت کامل به شما عزیزان توضیح خواهد داد.

استفاده از وسایل مخصوص

مطمئن‌ترین راه برای وارد کردن شوک به باتری گوشی همین روش اول یعنی استفاده از وسایل مخصوص است که توسط کارشناس این کار انجام خواهد شد. اما چگونه؟ در ابتدا ولتاژ باتری اندازه‌گیری می‌شود. اگر این ولتاژ کمتر از 3.7 بود، شوک دادن به باتری آغاز خواهد شد. در مرحله اول ولتاژ منبع تغذیه باید روی 7.5 ولت تنظیم و پیچ مربوط به منبع تغذیه را تا نیمه باز شود. حالا نوبت قرار دادن سیم منفی مربوط به منبع تغذیه روی قسمت منفی باتری است. به خاطر داشته باشید که سیم مثبت منبع تغذیه نباید به قسمت مثبت باتری متصل شود. این کار باید آنقدر تکرار شود که ولتاژ باتری به 3.7 ولت برسد. حالا باید باتری به شارژ متصل شود. منتظر بمانید تا باتری گوشی به طور کامل شارژ شود.

شوک برقی

این روش کمی خطرناک است بنابراین همواره توصیه می‌شود که هنگام انجام آن بسیار دقت کنید. در مرحله اول باید باتری خود را از دستگاه جدا نمایید. سر کوچک یک کابل USB  که از آن استفاده نخواهید کرد را جدا کنید. اکنون شاهد دو سیم خواهید بود که یکی قطب مثبت و دیگری قطب منفی است. معمولاً سیم قرمز قطب مثبت و سیم سیاه قطب منفی را نشان می‌دهد. سر دیگر همان کابل USB را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود وصل نمایید. حالا نوبت به اتصال کابل قرمز به قطب مثبت باتری و کابل سیاه به قطب منفی باتری می‌رسد. مدتی باید این اتصال را حفظ کنید و آن را نگه دارید. احتمالاً باتری گوشی شما پس از مدتی شارژ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: روش و کد تست سلامت باتری سامسونگ

روش دستی

دومین روشی که برای شوک دادن به باتری از آن استفاده می‌شود، یعنی شارژ و تخلیه شارژ است. وقتی گوشی شما نمی‌تواند به خوبی شارژ را نگه دارد، یک ریکاوری ساده می‌تواند به راحتی باتری آن را احیا کند. ابتدا باید شارژ گوشی را به صورت کامل تخلیه نمایید. این یعنی باتری باید پس از روشن شدن، به سرعت خاموش شود. باتری را به شارژ وصل کنید و ۴۸ ساعت آن را در همان حالت نگه دارید و از شارژ جدا نکنید.

نتیجه‌گیری

در مقاله‌ای که خواندیم، متوجه شدیم که چه زمانی و چگونه به باتری گوشی شوک دهیم. همان‌طور که ذکر شد این شوک با سه روش دستی، برقی و یا با استفاده از وسایل مخصوص توسط کارشناس صورت می‌گیرد. اما اگر عملکرد باتری شما با هیچ کدام از این روش‌ها، اصلاح نشد و به حالت اولیه خود بازنگشت، باید بدانید که باتری شما خراب شده است و نیاز به تعویض آن خواهید داشت. فروشگاه دنیای باتری انواع باتری‌های اصلی و اورجینال با برندهای مطرح را با قیمتی بسیار مناسب به شما دوستان گرامی ارائه خواهد داد.

جهت استعلام قیمت باتری گوشی آیفون، باتری گوشی سامسونگ، باتری گوشی شیائومی و … می توانید به سایت دنیای باتری مراجعه کنید.

کارشناسان دنیای باتری نیز پاسخ‌گوی تمامی سوالات شما عزیزان خواهند بود تا با خیالی آسوده، خرید خود را نهایی نمایید.

سوالات متداول

  1. انواع باتری گوشی کدامند؟
    انواع باتری گوشی شامل نیکل کادمیومی، نیکل هیدرید فلز، لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری است. در این بین لیتیوم پلیمری جدیدترین نوع است که دارای وزن بسیار کم و قدرت و مقاومت بالایی می‌باشد.
  2. آیا می‌توانیم خودمان به باتری گوشی شوک وارد کنیم؟
     این کار خطرناک است و توصیه می‌شود خودتان این کار را انجام ندهید و این کار را به متخصصان این زمینه بسپارید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول