سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

آموزش تست سلامت باتری شیائومی و کد‌های مخفی آن

زمان مطالعه11 دقیقه

راهنمای تست سلامت باتری گوشی شیائومی
تاریخ انتشار : 10 آذر 1400تعداد بازدید : 6398نویسنده : دسته بندی : مجله دنیای باتری
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

آموزش تست سلامت باتری شیائومی و کد‌های مخفی آن

فهرست مطالب

به احتمال زیاد برای شما نیز پیش آمده که باتری تلفن‌همراهتان به سرعت شارژ نمی شود و یا به دنبال به روز رسانی نرم افزار روش تست سلامت باتری شیائومی به ذهنتان خطور کرده است.. در این مقاله، یک دستورالعمل کامل تست سلامت باتری شیائومی، علت خالی شدن زود هنگام باتری شیائومی و کدهای مخفی MIUI را بررسی می کنیم تا اگر شما نیز به باتری تلفن همراهتان مشکوک هستید یا می‌خواهید از عملکرد آن مطمئن شوید، بتوانید به آسانی مشکی را فهمیده و آن را رفع کنید.

راهنمای تست سلامت باتری شیائومی

قبل از که به سراغ ادامه مطلب برویم، اجازه دهید ابتدا کد تست سلامت باتری گوشی شیائومی را وارد کنیم تا وضعیت باتری و عملکرد به سرعت مشخص شود. برای این کار کد زیر را در فرم تماس قرار دهید تا به صفحه زیر وارد شود:

*#*#6485#*#*

برای آن‌که وضعیت باتری و تست سلامت باتری شیائومی تلفن خود را بررسی کنید نیاز است تا با تمامی این اصطلاحات آشنایی مختصری داشته باشید. (به یاد داشته باشید که ممکن است برخی از ویژگی‌ها بر اساس نوع گوشی و نسخه اندروید در دسترس نباشند.)

 

00 MB: ظرفیت باتری فعلی (مقدار شارژ باتری شما در حال حاضر)

MB 01: وضعیت شارژ باتری (فرقی ندارد باتری در حال شارژ باشد یا نه)

MB 02: حالت شارژ (هنگامی که شارژر شیائومی   را وصل می‌کنید، مشخص است که حالت شارژ سریع و منظم است.) این به شما امکان می‌دهد سازگاری شارژر و کابل شارژ سریع را آزمایش کنید.

MB 03: ولتاژ باتری (وضعیت فعلی باتری را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، 4085574 نشان دهنده 4.08 ولت است.)

MB 04: ولتاژ باتری (مثلاً اگر 383591 باشد یعنی 0.38 آمپر)

MB 05: دمای باتری (مثلاً 365 نشان دهنده 36.5 درجه سانتیگراد است). اگر مشکوک به داغ شدن بیش از حد گوشی خود هستید، این مورد را بررسی کنید. دمای بالای 45 درجه باتری را از بین می‌برد، در حالی که دمای بالای 42 درجه برای باتری خطرناک است.

MB 06: وضعیت و تست سلامت باتری شیائومی (به عنوان مثال عالی، خوب و…)

MU 00: مدل شارژر (چه نوع شارژری به تلفن متصل است؛ به عنوان مثال، آداپتور یا کامپیوتر USB)

MU 01: این کد مربوط به شارژ سریع و نوع C است (وقتی شارژ سریع وصل می‌شود، ولتاژ را مشخص می‌کند). به عنوان مثال، 5-9-12 یکی از سه استاندارد شارژ سریع QC 3.0 است، و می توانید از آن برای تعیین سرعت شارژ استفاده کنید.)

MU 02: ظرفیت دستگاه ورودی شارژر (مثلاً شارژ با USB یا تلفن دیگری “فناوری شارژ معکوس” اگر نوشته شده باشد نوع 1 با شارژر یا پاوربانک اگر نوشته شده باشد شارژ معکوس نوع 2 مانند شارژ با تلفن دیگر و OTG)

MU 03: حداکثر ولتاژ USB که تلفن را در آن وصل کرده‌اید (حداکثر ولتاژ با USB)

MU 04: وضعیت USB در لحظه (جریان لحظه ای در USB)

MP 00: اتصال شارژ را نشان می دهد (شارژر وصل است یا نه)

MP 01: وضعیت دستگاه را نسبت به شارژر نشان می‌دهد. (چند ولت دستگاه از شارژر دریافت می‌کند)

MP 02: حداکثر ظرفیت شارژ در یک بار (چند ولت در یک دوره شارژ 100 درصد دریافت می‌شود)

MP 03: وضعیت شارژر (سلامت شارژری که برای شارژ ابزار استفاده می‌کنید. این بستگی به تغییرات دارد و ممکن است کابل نیز تحت تأثیر قرار گیرد. در این قسمت شارژرهای تقلبی نیز قابل تشخیص هستند.)

MP 04: حداکثر جریان شارژر (حداکثر جریانی که شارژر به عنوان ورودی به دستگاه در طول زمان شارژ می دهد. همچنین برای ارزیابی کیفیت شارژر استفاده می شود).

MF_00: مقاومت باتری (مقاومت روی باتری)

MF 01: ظرفیت واقعی باتری دریافتی از سنسور شارژ (معمولاً وقتی گوشی را به روز می کنید، ظرفیت واقعی و ظرفیتی که گوشی محاسبه می کند با هم اشتباه می شود و اگر این مقدار با 00 مگابایت تفاوت داشت، بهتر است تنظیمات کارخانه را تنظیم کنید و اگر هنوز هم کار نمی کند، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید). برای رفع مشکل خود، با برنامه مشورت کنید.)

MF 02: چرخه شارژ باتری (نشان می دهد که چند بار گوشی از 0 تا 100 شارژ شده است).

MF 03: تعیین مقاومت باتری (مقاومت باتری در مادربرد تلفن)

MF 05: ظرفیت در حال استفاده (ظرفیت باید پس از تنظیم مجدد کارخانه بررسی شود)

MF_06: ظرفیت اسمی (ظرفیت باتری اعلام شده توسط سازنده)

MM_00: یافته های AICL (محدودیت جریان ورودی مربوط به عملکرد دستگاه)

MM_01: جریان ورودی USB

MM 02: حداکثر ولتاژ شارژ شارژر اولیه

MM 03: حداکثر جریان شارژ کامل باتری

تاکنون موارد موجود در این صفحه بر اساس نوع گوشی شما بررسی شده است. المان های MB 00 و MF 01 بعد از ارتقای گوشی بسیار قابل توجه هستند و در صورت وجود نابرابری با موارد بالا، می‌بایست بعد از آپدیت، گوشی را ریست کرده و دوباره امتحان کنید.

چرا باتری گوشی شیائومی زود خالی می‌شود؟

تخلیه زود هنگام باتری یکی از رایج‌ترین مشکلات است که نیاز به تست سلامت باتری شیائومی را پدید می‌آورد. تخلیه باتری می‌تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. این عوامل می‌توانند ناشی از هر چیزی باشند. از شارژ ساختگی گرفته تا آداپتور معیوب، اتصال شارژ، نصب نرم افزارهای جاسوسی یا حتی سخت افزار. البته، اگر باتری اصلی گوشی استفاده نشود، باتری سریعتر از آنچه در نظر گرفته شده است خالی می‌شود.

از سوی دیگر، بسیاری از کاربران اندرویدی که از نسخه‌های 9 و 10 استفاده می‌کنند، مدعی شده‌اند که باتری گوشی آن‌ها رو به اتمام است. اگر به تازگی گوشی خود را ارتقا داده‌اید، بهتر است آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. اگر نمی‌خواهید تنظیمات کارخانه را تنظیم کنید، به جای آن موارد زیر را انجام دهید:

Face Unlock یا قابلیت تشخیص چهره غیر فعال کنید.

قابلیت تشخیص چهره در گوشی شیائومی

برخی از مشتریان اعلام کرده‌اند که قابلیت تشخیص چهره در نسخه‌های جدید، دوربین جلوی گوشی را همیشه فعال نگه می‌دارد. مهم است که به طور موقت Face Unlock را غیرفعال کنید تا بررسی کنید که علت تخلیه سریع باتری گوشی شیائومی شما به فعال بودن این عملکرد مربوط نیست.

باتری گوشی شیائومی به دلیل عدم کالیبراسیون باتری به سرعت تخلیه می‌شود.

ممکن است نرم افزار و سخت افزار گوشی شیائومی شما کاملاً با آخرین نسخه سازگار نباشد و باتری گوشی نیز کالیبره نشده باشد. اگر باتری گوشی شما به سرعت خالی می شود، بهتر است یک بار با استفاده از روش های زیر، باتری گوشی شیائومی خود را کالیبره کنید.

  • ممکن است برای خاموش کردن گوشی در حین شارژ شدن استفاده شود.
  • برای خاموش کردن گوشی شیائومی، آن را روشن کنید.
  • در این مرحله گوشی شیائومی را بدون روشن کردن شارژ کنید.
  • پس از شارژ کامل گوشی، آن را از شارژر خارج کنید.
  • گوشی شیائومی خود را روشن کنید؛ اگر پس از روشن کردن، درصد باتری 100 درصد نیست، آن را شارژ کنید تا 100 درصد شارژ شود،
  • سپس گوشی را از برق بکشید و دوباره راه اندازی کنید.

اگر مراحل بالا را دنبال کنید، باتری گوشی شیائومی شما به درستی تنظیم می‌شود.

از لوازم جانبی اصل استفاده کنید.

استفاده از لوازم جانبی بی کیفیت می‌تواند به سرعت باتری گوشی شیائومی را خالی کند. در صورت استفاده از مبدل و کابل شارژ بی کیفیت، باتری گوشی شیائومی به مرور زمان آسیب دیده و کارایی خود را از دست می‌دهد. لوازم جانبی گوشی شیائومی خود، به ویژه شارژر شیائومی و آداپتور را از یک فروشگاه قابل اعتماد خریداری کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید سال‌ها از گوشی خود استفاده کنید.

از شارژر فابریک تلفن همراهتان استفاده کنید.

اگر گوشی شیائومی خود را با سیم شارژ و آداپتور گوشی دیگری شارژ می‌کنید، ممکن است یکی از دلایل تخلیه سریع باتری این باشد. از آنجایی که هر شارژر برای نوع خاصی از باتری گوشی ساخته شده است، شارژ گوشی شیائومی شما با آمپر و ولتاژ بیشتر می‌تواند به باتری آسیب برساند.

آمپر و ولتاژ قابل قبول برای گوشی شیائومی شما روی بدنه آداپتور چاپ شده است و اگر زمانی نیاز به تعویض آداپتور و کابل شارژ خود داشتید، آداپتور جدید خود را با استفاده از اطلاعات چاپ شده روی بدنه آداپتور قبلی خریداری کنید. علاوه بر این، اگر از قاب گوشی استفاده می کنید، ممکن است در تابستان یا زیر نور مستقیم خورشید گرم باشد و باتری گوشی دچار مشکل شود.

داده‌های غیر ضروری را غیر فعال کنید.

نوع استفاده از گوشی شیائومی شما ممکن است دلیل خالی شدن زودرس گوشی باشد. برای شروع، درک این نکته مهم است که استفاده از هات اسپات، Wi-Fi، GPS یا داده‌های تلفن همراه انرژی زیادی مصرف می‌کند. پس از کار با تلفن، داده‌های تلفن همراه، Wi-Fi و GPS، بهتر است تلفن شیائومی خود را خاموش کنید.

هنگام استفاده از تلفن هنگام شارژ، احتیاط کنید. انجام این کار به مرور زمان باعث تحلیل رفتن باتری می شود. با این حال، اگر برای مدت طولانی از گوشی شیائومی استفاده کنید، باتری گوشی در نهایت تمام می شود.

شایان ذکر است که اگر قصد خرید هدفون برای گوشی شیائومی خود را دارید، توصیه می‌کنیم هدفون شیائومی را تهیه کنید تا دستگاه‌های شما با هم بهتر کار کنند و باتری شما دوام بیشتری داشته باشد.

برنامه های پرمصرف خود را سازماندهی و مدیریت کنید.

اول از همه، برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف نصب کنید. زیرا ممکن است این برنامه‌ها در پس‌زمینه اجرا شوند و به اینترنت دسترسی داشته باشند و باعث تخلیه سریع باتری گوشی شوند. جهت تست سلامت باتری شیائومی به قسمت باتری و عملکرد تنظیمات گوشی خود بروید. می توانید مشاهده کنید که کدام نرم افزار بیشترین عمر باتری را در قسمت تنظیمات باتری مصرف می‌کند. اگر از نرم افزاری استفاده می کنید، مطمئن شوید که بعد از اتمام کار آن را می‌بندید.

وقتی برنامه‌ها در حال اجرا هستند مصرف باتری افزایش می‌یابد. دانستن این موضوع که بدافزار ممکن است باعث شود باتری دستگاه در حالت آماده به کار است، باعث آرامش آن شود. یک آنتی ویروس قوی نصب کنید تا مطمئن شوید که نرم افزار یا ویروسی وجود ندارد. (شایان ذکر است که پس زمینه‌های تیره باعث صرفه جویی در هزینه باتری شما می‌شود.)

نحوه استفاده برنامه‌های نصب شده از اینترنت را بررسی کنید.

در تنظیمات گوشی شیائومی، به قسمت برنامه یا Apps بروید. در مرحله زیر وارد Manage applications شوید. سپس به ترتیب برنامه‌های نصب شده خود را باز کنید. میزان مصرف باتری برنامه‌ها در این مرحله جلوی گزینه Battery دیده می‌شود. در قسمت بعدی و با گزینه مصرف داده می‌توانید میزان مصرف اینترنت را مشاهده کنید.

از سوی دیگر، اگر نمی‌خواهید برنامه‌ها در پس‌زمینه اجرا شوند، گزینه داده‌های پس زمینه را غیرفعال کنید. برای کنترل بهتر مصرف باتری و اینترنت هر نرم افزار نصب شده، این دستورالعمل‌ها را برای همه برنامه‌هایی که بارگذاری کرده اید تکرار کنید.

سیستم عامل تلفن همراه خود را به روز نگه دارید.

سازندگان تلفن همراه ارتقاء سیستم عامل را در یک بازه زمانی خاص در این زمینه ارائه خواهند کرد. باگ ها، خرابی ها و مشکلات گزارش شده توسط کاربران معمولا پس از به روز رسانی اندروید یا اپلیکیشن ها بهبود می یابند و سرعت و کارایی بیشتری خواهید داشت.

برای به روز رسانی گوشی شیائومی خود، به منوی تنظیمات بروید و درباره تلفن را انتخاب کنید. در این زمان نسخه MUI را انتخاب کنید. در مرحله زیر گزینه Check updates را بزنید. اگر بروزرسانی برای گوشی شیائومی شما صادر شده است، باید آن را دانلود کنید. پس از دانلود، یک اعلان دریافت خواهید کرد؛ با فشار دادن آن، مراحل نصب به روز رسانی بلافاصله آغاز می‌شود.

تجربه شما از خالی شدن زود هنگام باتری تلفن همراهتان چیست؟

ما در این مقاله به دلایل خالی شدن باتری گوشی شیائومی پرداخته و راه حل‌هایی نیز ارائه کردیم. استفاده از شارژر تقلبی، ایرادات نرم افزاری، عدم به روز رسانی برنامه‌ها و سیستم عامل گوشی، استفاده بیش از حد از تلفن همراه، تنظیمات اشتباه و وای فای طولانی مدت، هات اسپات، جی پی اس و… همگی می‌توانند به خالی شدن باتری گوشی شیائومی کمک کنند.

اگر راه‌حل‌های قبلی در شناسایی منبع تخلیه باتری گوشی شیائومی شما موفق نبوده است، توصیه می‌شود برای ارزیابی دقیق‌تر گوشی خود را نزد یک متخصص ببرید. اگر تجربه‌ای در مورد تعویض سریع باتری گوشی شیائومی دارید، لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با ما و بقیه خوانندگان فروشگاه دنیای باتری در میان بگذارید.

 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
5/5
اشتراک‌گذاری
مقالات پیشنهادی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول