سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

روش و کد تست سلامت باتری سامسونگ

زمان مطالعه11 دقیقه

تست سلامت گوشی سامسونگ
تاریخ انتشار : 10 آذر 1400تعداد بازدید : 3002نویسنده : دسته بندی : مجله دنیای باتری
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

روش و کد تست سلامت باتری سامسونگ

فهرست مطالب

تست سلامت گوشی سامسونگ

خیلی از ما با این مورد مواجه شدیم که بعد از چند سال استفاده از گوشی هوشمند، باتری به خوبی شارژ نگه نداشته و سریع تر از قبل خالی میشود. خراب شدن باتری به دلیل مطرح بودن عمر مفید یک امر عادی به شمار می آید. اما “چگونه سلامت باتری را در اندروید بررسی کنیم؟” سوالی است که در بین بسیاری از کاربران اندروید مخصوصا گوشی سامسونگ، که در مورد سلامت و قدرت باتری گوشی خود کنجکاو هستند پرسیده می شود. با گذشت زمان، همانطور که به طور معمول تلفن خود را شارژ می کنید، سلامت باتری سامسونگ کاهش می یابد.

 

اغلب زمانی متوجه کاهش سلامت باتری گوشی میشویم که میزان شارژ باتری گوشی به سرعت کاهش می یابد و مواجه شدن با پیام “Battery low” دقیقا زمانی که مدت زیادی از شارژ کردن کامل گوشی نمیگذرد، از پایان عمر باتری گوشی اطمینان پیدا میکنیم. یک باتری با سلامت پایین به این معنی است که خیلی زودتر از آنکه بخواهید با یک گوشی خاموش مواجه خواهید شد و اگر مدت زمان زیادی را خارج از خانه میگذرانید، به هیچ عنوان اتفاق جالبی نیست.

 

بهتر است پیش از آنکه با چنین مشکلاتی مواجه باشیم، راهی برای اطلاع از سلامت باتری گوشی سامسونگ پیدا کنیم تا بتوانیم بهتر و بهینه تر از آن استفاده کرده و سلامت آن را ارزیابی کنید. در این مقاله به صورت گام به گام در مورد چگونگی بررسی سلامت باتری گوشی سامسونگ را بررسی می کنیم.

چگونه درصد سلامت باتری سامسونگ را بفهمیم

 

 

در گوشی های سامسونگ با رفتن به Settings > Battery > Battery Usage می توانید وضعیت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنید. این بخش از تنظیمات اطلاعات زیادی در خصوص میزان باتری، مصرف آن و برنامه هایی که در میزان مصرف باتری تاثیر دارند به دست می آورید.

این بخش تنها اطلاعاتی در خصوص برنامه های مختلف نصب شده روی گوشی و میزان باتری صرف شده برای اجرا و عملکرد آنها به شما خواهد داد. متاسفانه امکان بررسی وضعیت سلامت   باتری تبلت سامسونگ    و گوشی آن در سیستم عامل اندروید، وجود ندارد. البته برخی از اطلاعات اصلی باتری در تنظیمات اندروید قابل مشاهده است. با اینکه ورود به این بخش نمی‌تواند باعث مدیریت و بهینه سازی باتری شود، اما با استفاده از آن حداقل می‌توانید برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند را شناسایی کرده و آن ها را محدود کنید. این کار می‌تواند تأثیر زیادی در ماندگاری طولانی مدت شارژ باتری گوشی شما داشته باشد.

نحوه بررسی سلامت و تست باتری در گوشی سامسونگ

از پر فروش ترین‌ها گوشی‌های اندرویدی برند سامسونگ است که در بازار موبایل طرفداران بسیاری دارند. تست باتری اندروید هر گوشی از جمله سامسونگ اهمیت بسیاری دارد. استفاده از ابزار های جانبی و اپلیکیشن ها راه حل مناسب و کارآمدی برای بررسی سلامت باتری در گوشی های اندرویدی و سامسونگ وجود دارند که نقش مهمی در مصرف بهینه و شارژ گوشی داشته باشند. این ابزار ها با بررسی میزان شارژ باتری گوشیه به صورت لحظه ای، میزان مصرف آن را آنالیز کرده و گزارش های جامع از سلامت باتری در اختیار شما قرار می دهند.

کد دستوری تست باتری گوشی

در گوشی‌های قدیمی، باتری‌ها مصرف و اهمیت چندانی نداشتند و با یکبار شارژ اغلب تا چندین روز دوام می‌آوردند. با روی کار آمدن گوشی های هوشمند سامسونگ سلامت و عمر باتری مورد توجه قرار گرفت. خیلی از گوشی های هوشمند بدون شارژ مجدد یک روز را هم پشت سر نمی‌گذارند و باید روزی دو بار شارژ شوند. یکی از نکاتی که در هنگام خرید گوشی بسیار اهمیت دارد سلامت باتری گوشی است تا باید بتواند به خوبی نیاز کاربر را برطرف کند. از جمله روش های تست سلامت باتری گوشی سامسونگ استفاده از کد های دستوری است.

 

 

 

با استفاده از کد مخفی تست باتری گوشی سامسونگ  می‌توان از سلامت باطری گوشی مطمئن شد. برای آگاهی از سالم بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی از کدهایی استفاده کرد تا تست شوند. کد سلامت باتری سامسونگ *#0228# در نظر گرفته شده که با استفاده از کد دستوری تست باتری گوشی سامسونگ اطلاعاتی در خصوص وضعیت باتری در اختیار کاربر قرار می دهد.

برای تست سلامت باتری گوشی سامسونگ چند روش وجود دارد که یکی از آنها استفاده از اپلیکشن ها و نرم افزارهای مرتبط است. اپلیکیشن هایی نظیر AccuBattrery، Clean Master و GSam Monitor در تست باتری گوشی سامسونگ نقش مهمی دارند و با استفاده از آنها، میتوانید از سلامت باتری سامسونگ اطمینان حاصل کنید. اگر شما هم به دنبال تجزیه و تحلیل دقیق تر در مورد سلامت باتری سامسونگ خود هستید، ما برنامه AccuBattery را توصیه می کنیم.

برنامه تست سلامت باتری سامسونگ

اپلیکیشن AccuBattery یکی از چندین برنامه ارائه شده برای بررسی دقیق سلامت باتری گوشی سامسونگ است. هرچه بیشتر از AccuBattery استفاده کنید، تجزیه و تحلیل بهتری از عملکرد و سلامت باتری گوشی شما ارائه خواهد داد. در ادامه ما به بررسی سلامت باتری یک گوشی سامسونگ با استفاده از برنامه AccuBattery پرداختیم و نتیجه این بررسی رو برای شما به اشتراک میگذاریم.

 

بررسی سلامت باتری توسط اپلیکیشن AccuBattery

در برنامه AccuBattery چهار تب وجود دارد: شارژ، تخلیه، سلامت و تاریخچه. روی تب Health یا سلامت باتری کلیک کنید.

در بخش «سلامت باتری»، ارزیابی کلی از سلامت باتری گوشی سامسونگ خودتان را دریافت خواهید کرد. همانطور که در تصویر زیر، می بینید سلامت باتری گوشی ما 95 درصد ارزیابی شده است.

این بخش همچنین ظرفیت تخمینی و ظرفیت تئوری باتری گوشی سامسونگ را به شما نشان می دهد. هر بار که دستگاه خود را شارژ می کنید، برنامه ظرفیت تخمینی باتری آن را ثبت می کند. هنگامی که برای اولین بار وارد برنامه می شوید، AccuBattery ظرفیت تئوری باتری گوشی شما را بررسی می کند. با مقایسه این دو مقدار می توانید متوجه شوید که باتری شما در طول زمان چقدر ظرفیت بر حسب میلی آمپر (mAh) از دست داده است.

سلامت باتری

از دیگر بخش های برگه “سلامت” بخش به نام Battery wear یا “سایش باتری” است. این قسمت با نمایش نموداری در صورت افت و کاهش سلامت باتری میزان آن را نمایش می دهد. توصیه AccuBattery برای افزایش سلامت باتری گوشی سامسونگ این است که کاربران برای کاهش سرعت فرسودگی باتری، این است که شارژ گوشی خود را در 80 درصد متوقف کنند.

بخش بعدی “ظرفیت باتری” را به شما نشان می دهد. AccuBattery از این داده ها برای نوار سلامت باتری استفاده می کند. داده‌های ظرفیت باتری را می‌گیرد، آن را با ظرفیت طراحی مقایسه می‌کند و درصدی را نشان می‌دهد که سلامت باتری اندروید شما را نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، در بخش ظرفیت باتری، می توانید اطلاعاتی در مورد مدت زمان ماندگاری گوشی خود در وضعیت فعلی خود دریافت کنید. در تصویر زیر باتری گوشی من 55 درصد شارژ شده است.

نماد اول که با یک دایره قرمز و نارنجی نشان داده شده، مدت زمانی که باتری 55 درصد در طول استفاده معمولی و بلا استفاده بودن دوام می آورد را نمایش میدهد. نماد دوم نشان دهنده دوام باتری در استفاده مداوم است. آخرین نماد نشان می دهد که تلفن من چقدر می تواند در حالت غیرفعال یا Stand by روشن بماند.

این بخش همچنین می‌تواند آمارهای در لحظه مانند سرعت شارژ دستگاه، دما و غیره را هنگام شارژ شدن باتری گوشی سامسونگ به شما نمایش دهد.

سایر بخش ها اپلیکیشن AccuBattery

برگه Discharging نیز اطلاعاتی را در مورد سلامت باتری گوشی در حالی که شارژ نمی‌شود، به شما می‌دهد، از جمله سرعت تخلیه برق و میزان مصرف برنامه هایی که در حال اجرا هستند یا در پس زمینه فعال هستند. این بخش آماری از سرعت دشارژ شدن گوشی سامسونگ نیز به شما می دهد.

اگر می‌خواهید اطلاعاتی از دوره های شارژ و تخلیه باتری گوشی خود بدست آورید، به قسمت History و داده های شارژ باتری گوشی خود نگاه کنید.

نرم‌افزار تست سلامت باتری سامسونگ GSam Monitor

ابزار دیگری که میتوان برای تست سلامت باتری گوشی اندرویدی سامسونگ استفاده کرد، اپلیکیشن «GSam Battery Monitor» است. در قسمت تنظیمات این برنامه می‌توانید مواردی مانند میزان مصرف برق اپلیکیشن از زمان از شارژ کشیدن گوشی، مصرف باتری از زمان آخرین شارژ کامل و همین‌طور از زمان آخرین دفعه قرار دادن صفحه نمایش گوشی روی حالت خواب را کنترل کنید. از دیگر قابلیت های این نرم افزار سلامت باتری گوشی سامسونگ، مشخص کردن اپلیکیشن هایی است که بیش از بقیه در مصرف باتری تاثیر دارند.

نرم‌افزار تست سلامت باتری Clean Master

مبحث تست سلامت باتری گوشی سامسونگ با معرفی ابزار «Clean Master» به پایان میرسد. قابلیت بارز این برنامه تست سلامت باتری، اطلاع‌رسانی به کاربر درباره جوانب مختلف طول عمر باتری گوشی است. برای مثال، اگر یک اپلیکیشن مقدار خیلی زیادی منابع گوشی مانند توان سی پی یو یا عمر باتری را مصرف می‌کند، پیغامی در این خصوص از طرف این نرم افزار دریافت خواهید کرد.

استفاده از این‌ اپلیکیشن‌ها می‌تواند اطلاعاتی درباره علت خالی شدن باتری گوشی و اقدامات عملی برای رفع این مشکل به شما ارائه دهد. به غیر از کنترل ساده باید بدانید که هر چه اپلیکیش‌ها سریع‌تر شارژ باتری گوشی را خالی کنند، سلامت باتری هم سریع‌تر رو به وخامت می‌رود. باتری‌ها تنها با تعداد چرخه شارژ بسیار زیاد سالم می‌مانند. کنترل میزان مصرف باتری تضمین می‌نماید که چرخه‌های زیادی را به خاطر فعالیت اضافی از دست نمی‌دهید.

علت و دلیل کم شدن سلامت باتری سامسونگ

تست سلامت باتری سامسونگ یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی است که مصرف کنندگان گوشی های اندرویدی در نظر می‌گیرند. همانطور که اشاره شد عوامل زیادی ممکن است در تخلیه سریع و کم شدن باتری گوشی نقش داشته باشند. برای افزایش سلامت باتری گوشی سامسونگ باید نشانه ها و دلایل خرابی و کاهش عمر باتری را بشناسیم. همانطور که می‌دانید، دوام و سلامت تلفن های همراه ممکن است به دلیل عملکرد بالای آن ها و شارژ های نامناسب در طول زمان بدتر شود. باتری ظرفیت مشخصی دارند و می‌توانند برای مدت زمان محدودی گوشی را روشن نگه دارند. به همین دلیل خرید و استفاده از شارژر سامسونگ    اورجینال را پیشنهاد می‌کنیم.

استفاده از تصاویر متحرک، فعال بودن موقعیت مکانی، زیاد بودن نور صفحه نمایش، نصب برنامه‌های غیرضروری،  فعال بودن دیتا و بلوتوث، بازی کردن با صدای بلند، استفاده از گوشی در مکان‌هایی که آنتن دهی ضعیف دارد یا هوا بشدت سرد و گرم است و… می‌تواند در کاهش سلامت باتری های سامسونگ تاثیر گذار باشد.

 

چطور سلامت باتری گوشی سامسونگ را افزایش دهیم؟

بهترین کار برای افزایش ماندگاری و سلامت باتری گوشی سامسونگ جلوگیری از شارژ 100 درصدی گوشی خود برای ساعت های مداوم است. پس بهتر است از اتصال گوشی به شارژر در طول شب خودداری کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که توقف شارژ روی 80 درصد می‌تواند به افزایش طول عمر باتری اندروید شما کمک کند.

گوشی‌های گلکسی، برای ارائه عملکرد بالا و عمر باتری عالی طراحی شده اند. با این حال، سلامت و عمر باتری سامسونگ به نحوه استفاده از باتری بستگی دارد و دستگاه های مختلف عمر باتری متفاوتی دارند. با این حال توجه به برخی نکات میتواند در افزیش عمر و سلامت باتری گوشی تاثیر گذار باشد.

  • وقتی برای اولین بار گوشی خود را وصل می کنید، منتظر بمانید تا باتری کاملاً شارژ شود. برای این کار نیازی نیست منتظر بمانید تا شارژ باتری به طور کامل خالی شود.
  • سعی کنید شارژ گوشی هوشمند خود را بین 20 تا 80 درصد نگه دارید.
  • آخرین نسخه نرم افزار را نصب کنید و برنامه ها را به روز نگه دارید. این به‌روزرسانی‌ها ممکن است حاوی بهینه سازی های مهم مرتبط با مصرف باتری باشند.
  • همچنین می‌توانید اطلاعات مصرف باتری و سلامت آن را مستقیما از منوی گوشی سامسونگ بررسی کنید. برای این بررسی به «تنظیمات» بروید، روی «مراقبت از دستگاه» و سپس روی «باتری» کلیک کنید.
  • بهتر است در حین شارژ باتری، گوشی را در حالت Airplane قرار دهید. فعال بودن این حالت، تمام سرویس های Wi-Fi و بلوتوث را از دسترس خارج می کند و مصرف باتری سامسونگ حین شارژ را کاهش میدهد. برای فعال سازی حالت هواپیما از منوی تنظیمات یا منو اعلان ها آن را انتخاب کنید، تا نماد هواپیما در بالای صفحه نمایان شود.
5/5
اشتراک‌گذاری
مقالات پیشنهادی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول