سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ و تفاوت‌های کابل و شارژر اصلی و تقلبی

زمان مطالعه9 دقیقه

تشخیص تفاوت کابل شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ
تاریخ انتشار : 6 بهمن 1400تعداد بازدید : 532نویسنده : دسته بندی : مجله دنیای باتری
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

شارژرها معمولا از دو قسمت کابل شارژر و آداپتور تشکیل شده اند. وظیفه آداپتور تبدیل جریان و ولتاژ معمولی به مقدار مورد نیاز برای شارژ باتری گوشی است و کابل شارژر بار الکتریکی تولید شده توسط آداپتور را به گوشی و باتری آن منتقل می‌کند. مطمئناً برای شما نیز اتفاق افتاده است که به هر دلیلی نمی توانید از شارژر فابریک گوشی خود استفاده کنید. در این شرایط، یک سوال بسیار مهم وجود دارد که قبل از خرید شارژر جدید باید به آن پاسخ دهید! و این تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از شارژر تقلبی است.

اهمیت استفاده از شارژر اصلی و اورجینال

قبل از آن که به دنبال روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ هستید، بهتر است بدانید که چرا استفاده از شارژر اوجینال اهمیت دارد؟ موارد زیر برخی از رایج ترین مشکلات مربوط به استفاده از شارژر تقلبی است:

  • آسیب زدن به باتری موبایل
  • کند شدن زمان شارژر باتری
  • خالی شدن زودهنگام شارژ باتری
  • کابل ها ممکن است بیش از حد گرم شوند و منجر به آتش سوزی شود.
  • ممکن است کابل تقلبی به خوبی درون آداپتور یا گوشی چفت نشوند.
  • شما نمی‌توانید گوشی هوشمند خود را با رایانه خود همگام سازی کنید و…

نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

در اینجا ده ویژگی قابل توجه بین شارژرهای معتبر سامسونگ و کابل‌های فرعی USB وجود دارد که ممکن است به شما در ارزیابی واقعی یا تقلبی‌بودن شارژر سامسونگ که می‌خواهید بخرید کمک کند.

1- نابرابری در سبک‌های نوشتاری

توجه داشته باشید که حرف A شارژر تقلبی ضخیم‌تر از اصل است. در حقیقت لوگوی سامسونگ روی شارژر در تمام محصولاتش ضخامت یکسانی دارد به استثنای این حرف که در این دو سر متفاوت است.

2- لوگوی هک شده به روی محصول

هر آداپتور و شارژری با نام شرکت سازنده خود طراحی و تولید می‌شود، از این رو شارژر های بی‌نام و نشان یا شارژرهایی که نام‌های غیر معتبر دارند، به حتم تقلبی هستند. در شارژرهای اصل و اورجینال نام کمپانی به شکل صحیح و مرتب درج شده است.

3- تهیه محصول از فروشگاه‌های معتبر

اگرچه این یک روش تشخیصی نیست، اما می تواند به شما در خرید ایمن کمک کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این خرده فروشان، حتی اگر آنلاین باشند، بهتر از فروشگاه‌های لوازم جانبی غیر اصلی هستند. در مواقعی ممکن است فروشگاه‌های محترم ضمانت نامه ای برای احراز اصالت کالای خود صادر کنند که نشان دهنده کیفیت کالا باشد. بنابراین، قبل از خرید، فهرستی از فروشندگان مورد اعتماد تهیه کنید.

4- تفاوت در مشخصات شارژر اصلی سامسونگ

اگر عبارت “ساخت چین – Made in China” یا “A، A + و A ++” در پشت شارژر مشاهده کردید نشان از تقلبی بودن آداپتور شارژر دارد. زیرا این حروف توسط تولیدکنندگان برای ارزیابی کیفیت شارژرها استفاده می‌شود. با نگاهی اجمالی به این جملات متوجه خواهید شد که شارژر روبروی شما بدون شک تقلبی است.

در پشت شارژر، آرم UL باید در ردیف پایین سمت چپ حک شود که توسط یک دایره احاطه شده است. Underwriters Laboratories (UL) یک سازمان امنیتی است که مسئول رعایت استانداردهای ایمنی برای تمام فناوری های بازار است. اگر شارژر شما حاوی این لوگو نیست، از آن استفاده نکنید. روی آداپتورها اطلاعاتی مانند ولتاژ، نام تجاری، محل تولید و بسیاری جزئیات دیگر حک شده است. اگر سیم یا آداپتور اصلی محصول را دارید، آن را با خود به فروشگاه بیاورید تا بتوانید مشخصات را با هم مقایسه کنید تا بفهمید شارژری که قصد خرید آن را دارید اصلی است یا تقلبی!

5- نوع بسته بندی شارژر

کیفیت شارژرها بر اساس نوع بسته بندی آن‌ها تعیین می‌شود. شارژرهای بسته بندی شده در یک کیسه پلاستیکی تفاوت بین شارژر واقعی و تقلبی را نشان می‌دهند. شارژرهای اصلی سامسونگ یا اپل ممکن است با این واقعیت شناخته شوند که در یک جعبه محافظ باکیفیت بسته بندی شده‌اند. بنابراین، اگر شارژر شما به تنها دارای یک تکه پلاستیکی است، انتظار نداشته باشید که کیفیت بالایی داشته باشد.

6- تفاوت در کیفیت ساخت

شارژرهای اصلی خوش ساخت و بادوام هستند، در حالی که شارژرهای تقلبی از پلاستیک ارزان قیمت تشکیل شده اند. هنگام مقایسه بالا و لبه شارژرهای اصلی و تقلبی، خواهید دید که گوشه ها و منحنی های شارژر تقلبی نامنظم هستند و حاوی پلاستیک های اضافی هستند، در حالی که شارژر اصلی لبه های صافی دارد.

7- وزن شارژر

شما می‌توانید تفاوت بین تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را با وزن کردن آن‌ها مشخص کنید. شارژر تقلبی به دلیل کیفیت ساخت باید سبکتر از شارژر اصلی باشد.

8- مرکز اتصالات به شارژر

در مرکز کلگی شارژر، هر دو شارژر اصلی و تقلبی شامل یک اتصال یا کانکتور هستند. اتصال شارژر اصلی صاف و مسطح است اما اتصال شارژر تقلبی تیز و مشخص است. این پیوند با یک فلش قرمز در تصویر بالا نشان داده شده است.

9- پورت USB شارژرهای اصل و تقلبی سامسونگ

همانطور که قبلا گفته شد، شیار پورت اتصال USB شارژر تقلبی دارای گوشه ها و لبه های خشن است، در حالی که شارژر اصلی دارای لبه های صاف و کیفیت ساخت نرم است.

10- شارژرهای سری

سر شارژرهای استاندارد اروپایی در شارژرهای معتبر حاوی یک لایه پلاستیک اضافی در انتهای پایین ساختار سر شارژر برای افزایش دوام و مقاومت هستند، در حالی که سر شارژرهای تقلبی ساده هستند و ساختار مقاومی ندارند.

11- ظاهر شارژر

از طرف دیگر ظاهر شارژرهای تقلبی کاملاً شبیه به شارژرهای اصلی است. با این حال، ناهماهنگی ها ممکن است با میکرو بینی دیده شود. در نتیجه ممکن است شارژر تقلبی مورد بررسی قرار گیرد. درزها یا هزینه های اتصال را از نزدیک بررسی کنید. اگر بتوانید با کمی فشار تغییرات را مشاهده کنید، می توانید فرض کنید که شارژر تقلبی است. ظاهر اسکناس ها ممکن است نشان دهد که واقعی یا جعلی هستند. بنابراین به شیارها، برش ها و فرم کلی شارژر توجه کنید.

12- گرم شدن بیش از حد شارژر

پیدا کردن یک شارژر تقلبی سامسونگ احتمالاً پس از 3-4 بار شارژ شناسایی می‌شود. متوجه خواهید شد که شارژر تقلبی سریعتر از شارژر اصلی گرم می‌شود.

13-محاسبه مدت زمان شارژ شدن و فرق شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

همچنین ممکن است با بررسی مدت زمان شارژ شدن، متوجه تقلبی بودن شارژر شوید. برای شارژ کردن گوشی تا 50 درصد، شارژر تقلبی بسیار بیشتر از استاندارد سامسونگ طول می‌کشد.

با نگاهی به تصویر می‌توانید شارژر تقلبی سامسونگ را از شارژر واقعی تشخیص دهید. روش تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ و کابل تقلبی در بخش‌های بعدی مورد بحث قرار می‌گیرد.

همانطور که در تصویر نشان داده شده است، سطح پوسته رابط کابل USB اولیه دارای یک فرورفتگی جزئی است. بدنه فلزی کانکتور USB تقلبی دارای سطح صافی است.

14- وجود مغایرت در اندازه سری اتصال USB

تفاوت قابل توجهی در اندازه اتصال USB کوچک کابل USB اصلی و کابل USB شارژر تقلبی سامسونگ در Micro USB و کابل USB وجود دارد. اتصال میکرو USB اصلی در کابل USB اصلی کوچکتر و به بدنه شارژر نزدیکتر است، اما کابل USB تقلبی دارای یک کانکتور میکرو USB بزرگتر و فضای بیشتری بین کانکتور و بدنه شارژر است که باعث می شود بعد از استفاده مکرر، بشکند.

اتصالات micro USB اصلی کاملاً به شکل ذوزنقه هستند و با فاصله یکسان از هم قرار دارند، همانطور که اگر به کانکتورهای سر کانکتور USB دقت کنید می توانید ببینید. اتصالات میکرو USB نامتقارن روی کابل USB تقلبی در کنار هم و مربع قرار گرفته اند.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، نماد USB روی بدنه اتصال micro USB متفاوت است. یک نماد لیزر ضعیف روی اتصال کابل USB اولیه ظاهر می شود، اما یک شارژر تقلبی نماد رنگی عمیق تری دارد.

15- تفاوت در متریال ساخت شارژرهای اصلی و تقلبی

به دلیل استفاده از مواد باکیفیت، شارژرهای اصلی سامسونگ و اپل اغلب سنگین هستند. در نتیجه، شارژهای سبک ممکن است اشاره ای به جعلی بودن آنها باشد.
هنگام خرید، اتصال کابل به پورت دوشاخه را از نظر کیفیت بررسی کنید. این اتصال در شارژرهای اصلی ساده است و هیچ گونه شل شدن و مشکلی در اتصال وجود ندارد. اگر به راحتی می توانید کابل شارژر را از آداپتور جدا کنید یا اگر جدا کردن آن از آداپتور دشوار است، با یک شارژر تقلبی روبرو هستید.

16- تفاوت در مشخصات سیم شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

ممکن است شارژر معتبر باشد، اما سیم شارژ USB اغلب جعلی است. اندازه و رنگ پورت این را آشکار می‌کند. رنگ پورت شارژ تقلبی و کپی تا حدودی تیره تر و بالاتر از نسخه اصلی است.

خرید کابل شارژ اصلی و قیمت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

قیمت بالا و گران یک شارژر می تواند نشان دهنده اصل بودن آن باشد، اما قیمت بسیار پایین شارژر می تواند نشان دهنده تقلبی بودن آن باشد. در نتیجه یکی دیگر از عواملی که در انتخاب و خرید شارژر گوشی باید در نظر گرفت قیمت آن است. بنابراین از خرید شارژر و کابل شارژ از سودجویانی که شارژرهای تقلبی و تقلبی یکسان را به عنوان شارژ واقعی با قیمت های متعدد عرضه می کنند، باید اجتناب شود. شما ‌میتوانید انواه شارژر و کابل شارژر را فروشگاه اینترنتی دنیای باتری خریداری نمایید.

سوالات رایج درمورد تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

سوالات زیادی در مورد نحوه تشخیص تفاوت بین شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ وجود دارد. ما محبوب ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم و پاسخ ها و تکنیک های مناسب برای پرداختن به آن‌ها را به شما ارائه می دهیم.

آیا امکان خرید شارژر از فروشندگان وجود دارد؟

در بسیاری از مواقع، تنها با نگه داشتن شارژر می توانید اصل یا تقلبی بودن شارژر را تشخیص دهید، اما بهترین راه برای اطمینان از دریافت کالای قانونی، خرید از فروشندگان محترم است.

اگر مطمئن نباشم شارژر من اصلی است، چگونه می توانم از خطرات احتمالی جلوگیری کنم؟

توصیه می شود آن را با یک شارژر اصلی و مطمئن جایگزین کنید. اگر همچنان می خواهید از شارژر قدیمی خود استفاده کنید، توصیه می کنیم پس از شارژ کامل دستگاه خود را از برق بکشید و سپس دوباره آن را شارژ کنید. هنگام شارژ، گوشی هوشمند شما نباید پوشیده شود یا در کیف نگهداری شود. از سیم های پوسیده یا شکسته استفاده نکنید.

اثرات شارژر تقلبی بر روی باتری گوشی شما چیست؟

همه شارژرها یکسان ساخته نمی شوند. فقط این نیست که گوشی خود را به کابل و آداپتور وصل کنید تا آن را شارژ کنید. برخی از شارژرها نسبت به سایر شارژرها زمان بیشتری برای شارژ کردن گوشی نیاز دارند

بیشتر بدانید
اشتراک‌گذاری
5/5
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توجه داشته باشید که حرف A شارژر تقلبی ضخیم‌تر از اصل است. در حقیقت لوگوی سامسونگ روی شارژر در تمام محصولاتش ضخامت یکسانی دارد به استثنای این حرف که در این دو سر متفاوت است.

2- لوگوی هک شده به روی محصول

هر آداپتور و شارژری با نام شرکت سازنده خود طراحی و تولید می‌شود، از این رو شارژر های بی‌نام و نشان یا شارژرهایی که نام‌های غیر معتبر دارند، به حتم تقلبی هستند. در شارژرهای اصل و اورجینال نام کمپانی به شکل صحیح و مرتب درج شده است.

3- تهیه محصول از فروشگاه‌های معتبر

اگرچه این یک روش تشخیصی نیست، اما می تواند به شما در خرید ایمن کمک کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این خرده فروشان، حتی اگر آنلاین باشند، بهتر از فروشگاه‌های لوازم جانبی غیر اصلی هستند. در مواقعی ممکن است فروشگاه‌های محترم ضمانت نامه ای برای احراز اصالت کالای خود صادر کنند که نشان دهنده کیفیت کالا باشد. بنابراین، قبل از خرید، فهرستی از فروشندگان مورد اعتماد تهیه کنید.

4- تفاوت در مشخصات شارژر اصلی سامسونگ

اگر عبارت “ساخت چین – Made in China” یا “A، A + و A ++” در پشت شارژر مشاهده کردید نشان از تقلبی بودن آداپتور شارژر دارد. زیرا این حروف توسط تولیدکنندگان برای ارزیابی کیفیت شارژرها استفاده می‌شود. با نگاهی اجمالی به این جملات متوجه خواهید شد که شارژر روبروی شما بدون شک تقلبی است.

در پشت شارژر، آرم UL باید در ردیف پایین سمت چپ حک شود که توسط یک دایره احاطه شده است. Underwriters Laboratories (UL) یک سازمان امنیتی است که مسئول رعایت استانداردهای ایمنی برای تمام فناوری های بازار است. اگر شارژر شما حاوی این لوگو نیست، از آن استفاده نکنید. روی آداپتورها اطلاعاتی مانند ولتاژ، نام تجاری، محل تولید و بسیاری جزئیات دیگر حک شده است. اگر سیم یا آداپتور اصلی محصول را دارید، آن را با خود به فروشگاه بیاورید تا بتوانید مشخصات را با هم مقایسه کنید تا بفهمید شارژری که قصد خرید آن را دارید اصلی است یا تقلبی!

5- نوع بسته بندی شارژر

کیفیت شارژرها بر اساس نوع بسته بندی آن‌ها تعیین می‌شود. شارژرهای بسته بندی شده در یک کیسه پلاستیکی تفاوت بین شارژر واقعی و تقلبی را نشان می‌دهند. شارژرهای اصلی سامسونگ یا اپل ممکن است با این واقعیت شناخته شوند که در یک جعبه محافظ باکیفیت بسته بندی شده‌اند. بنابراین، اگر شارژر شما به تنها دارای یک تکه پلاستیکی است، انتظار نداشته باشید که کیفیت بالایی داشته باشد.

6- تفاوت در کیفیت ساخت

شارژرهای اصلی خوش ساخت و بادوام هستند، در حالی که شارژرهای تقلبی از پلاستیک ارزان قیمت تشکیل شده اند. هنگام مقایسه بالا و لبه شارژرهای اصلی و تقلبی، خواهید دید که گوشه ها و منحنی های شارژر تقلبی نامنظم هستند و حاوی پلاستیک های اضافی هستند، در حالی که شارژر اصلی لبه های صافی دارد.

7- وزن شارژر

شما می‌توانید تفاوت بین تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را با وزن کردن آن‌ها مشخص کنید. شارژر تقلبی به دلیل کیفیت ساخت باید سبکتر از شارژر اصلی باشد.

8- مرکز اتصالات به شارژر

در مرکز کلگی شارژر، هر دو شارژر اصلی و تقلبی شامل یک اتصال یا کانکتور هستند. اتصال شارژر اصلی صاف و مسطح است اما اتصال شارژر تقلبی تیز و مشخص است. این پیوند با یک فلش قرمز در تصویر بالا نشان داده شده است.

9- پورت USB شارژرهای اصل و تقلبی سامسونگ

همانطور که قبلا گفته شد، شیار پورت اتصال USB شارژر تقلبی دارای گوشه ها و لبه های خشن است، در حالی که شارژر اصلی دارای لبه های صاف و کیفیت ساخت نرم است.

10- شارژرهای سری

سر شارژرهای استاندارد اروپایی در شارژرهای معتبر حاوی یک لایه پلاستیک اضافی در انتهای پایین ساختار سر شارژر برای افزایش دوام و مقاومت هستند، در حالی که سر شارژرهای تقلبی ساده هستند و ساختار مقاومی ندارند.

11- ظاهر شارژر

از طرف دیگر ظاهر شارژرهای تقلبی کاملاً شبیه به شارژرهای اصلی است. با این حال، ناهماهنگی ها ممکن است با میکرو بینی دیده شود. در نتیجه ممکن است شارژر تقلبی مورد بررسی قرار گیرد. درزها یا هزینه های اتصال را از نزدیک بررسی کنید. اگر بتوانید با کمی فشار تغییرات را مشاهده کنید، می توانید فرض کنید که شارژر تقلبی است. ظاهر اسکناس ها ممکن است نشان دهد که واقعی یا جعلی هستند. بنابراین به شیارها، برش ها و فرم کلی شارژر توجه کنید.

12- گرم شدن بیش از حد شارژر

پیدا کردن یک شارژر تقلبی سامسونگ احتمالاً پس از 3-4 بار شارژ شناسایی می‌شود. متوجه خواهید شد که شارژر تقلبی سریعتر از شارژر اصلی گرم می‌شود.

13-محاسبه مدت زمان شارژ شدن و فرق شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

همچنین ممکن است با بررسی مدت زمان شارژ شدن، متوجه تقلبی بودن شارژر شوید. برای شارژ کردن گوشی تا 50 درصد، شارژر تقلبی بسیار بیشتر از استاندارد سامسونگ طول می‌کشد.

با نگاهی به تصویر می‌توانید شارژر تقلبی سامسونگ را از شارژر واقعی تشخیص دهید. روش تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ و کابل تقلبی در بخش‌های بعدی مورد بحث قرار می‌گیرد.

همانطور که در تصویر نشان داده شده است، سطح پوسته رابط کابل USB اولیه دارای یک فرورفتگی جزئی است. بدنه فلزی کانکتور USB تقلبی دارای سطح صافی است.

14- وجود مغایرت در اندازه سری اتصال USB

تفاوت قابل توجهی در اندازه اتصال USB کوچک کابل USB اصلی و کابل USB شارژر تقلبی سامسونگ در Micro USB و کابل USB وجود دارد. اتصال میکرو USB اصلی در کابل USB اصلی کوچکتر و به بدنه شارژر نزدیکتر است، اما کابل USB تقلبی دارای یک کانکتور میکرو USB بزرگتر و فضای بیشتری بین کانکتور و بدنه شارژر است که باعث می شود بعد از استفاده مکرر، بشکند.

اتصالات micro USB اصلی کاملاً به شکل ذوزنقه هستند و با فاصله یکسان از هم قرار دارند، همانطور که اگر به کانکتورهای سر کانکتور USB دقت کنید می توانید ببینید. اتصالات میکرو USB نامتقارن روی کابل USB تقلبی در کنار هم و مربع قرار گرفته اند.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، نماد USB روی بدنه اتصال micro USB متفاوت است. یک نماد لیزر ضعیف روی اتصال کابل USB اولیه ظاهر می شود، اما یک شارژر تقلبی نماد رنگی عمیق تری دارد.

15- تفاوت در متریال ساخت شارژرهای اصلی و تقلبی

به دلیل استفاده از مواد باکیفیت، شارژرهای اصلی سامسونگ و اپل اغلب سنگین هستند. در نتیجه، شارژهای سبک ممکن است اشاره ای به جعلی بودن آنها باشد.
هنگام خرید، اتصال کابل به پورت دوشاخه را از نظر کیفیت بررسی کنید. این اتصال در شارژرهای اصلی ساده است و هیچ گونه شل شدن و مشکلی در اتصال وجود ندارد. اگر به راحتی می توانید کابل شارژر را از آداپتور جدا کنید یا اگر جدا کردن آن از آداپتور دشوار است، با یک شارژر تقلبی روبرو هستید.

16- تفاوت در مشخصات سیم شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

ممکن است شارژر معتبر باشد، اما سیم شارژ USB اغلب جعلی است. اندازه و رنگ پورت این را آشکار می‌کند. رنگ پورت شارژ تقلبی و کپی تا حدودی تیره تر و بالاتر از نسخه اصلی است.

خرید کابل شارژ اصلی و قیمت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

قیمت بالا و گران یک شارژر می تواند نشان دهنده اصل بودن آن باشد، اما قیمت بسیار پایین شارژر می تواند نشان دهنده تقلبی بودن آن باشد. در نتیجه یکی دیگر از عواملی که در انتخاب و خرید شارژر گوشی باید در نظر گرفت قیمت آن است. بنابراین از خرید شارژر و کابل شارژ از سودجویانی که شارژرهای تقلبی و تقلبی یکسان را به عنوان شارژ واقعی با قیمت های متعدد عرضه می کنند، باید اجتناب شود. شما ‌میتوانید انواه شارژر و کابل شارژر را فروشگاه اینترنتی دنیای باتری خریداری نمایید.

سوالات رایج درمورد تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

سوالات زیادی در مورد نحوه تشخیص تفاوت بین شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ وجود دارد. ما محبوب ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم و پاسخ ها و تکنیک های مناسب برای پرداختن به آن‌ها را به شما ارائه می دهیم.

آیا امکان خرید شارژر از فروشندگان وجود دارد؟

در بسیاری از مواقع، تنها با نگه داشتن شارژر می توانید اصل یا تقلبی بودن شارژر را تشخیص دهید، اما بهترین راه برای اطمینان از دریافت کالای قانونی، خرید از فروشندگان محترم است.

اینستاگرام فروشگاه اینترنتی دنیای باتری

اگر مطمئن نباشم شارژر من اصلی است، چگونه می توانم از خطرات احتمالی جلوگیری کنم؟

توصیه می شود آن را با یک شارژر اصلی و مطمئن جایگزین کنید. اگر همچنان می خواهید از شارژر قدیمی خود استفاده کنید، توصیه می کنیم پس از شارژ کامل دستگاه خود را از برق بکشید و سپس دوباره آن را شارژ کنید. هنگام شارژ، گوشی هوشمند شما نباید پوشیده شود یا در کیف نگهداری شود. از سیم های پوسیده یا شکسته استفاده نکنید.

اثرات شارژر تقلبی بر روی باتری گوشی شما چیست؟

همه شارژرها یکسان ساخته نمی شوند. فقط این نیست که گوشی خود را به کابل و آداپتور وصل کنید تا آن را شارژ کنید. برخی از شارژرها نسبت به سایر شارژرها زمان بیشتری برای شارژ کردن گوشی نیاز دارند

بیشتر بدانید
اشتراک‌گذاری
5/5
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توجه داشته باشید که حرف A شارژر تقلبی ضخیم‌تر از اصل است. در حقیقت لوگوی سامسونگ روی شارژر در تمام محصولاتش ضخامت یکسانی دارد به استثنای این حرف که در این دو سر متفاوت است.

2- لوگوی هک شده به روی محصول

هر آداپتور و شارژری با نام شرکت سازنده خود طراحی و تولید می‌شود، از این رو شارژر های بی‌نام و نشان یا شارژرهایی که نام‌های غیر معتبر دارند، به حتم تقلبی هستند. در شارژرهای اصل و اورجینال نام کمپانی به شکل صحیح و مرتب درج شده است.

3- تهیه محصول از فروشگاه‌های معتبر

اگرچه این یک روش تشخیصی نیست، اما می تواند به شما در خرید ایمن کمک کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این خرده فروشان، حتی اگر آنلاین باشند، بهتر از فروشگاه‌های لوازم جانبی غیر اصلی هستند. در مواقعی ممکن است فروشگاه‌های محترم ضمانت نامه ای برای احراز اصالت کالای خود صادر کنند که نشان دهنده کیفیت کالا باشد. بنابراین، قبل از خرید، فهرستی از فروشندگان مورد اعتماد تهیه کنید.

4- تفاوت در مشخصات شارژر اصلی سامسونگ

اگر عبارت “ساخت چین – Made in China” یا “A، A + و A ++” در پشت شارژر مشاهده کردید نشان از تقلبی بودن آداپتور شارژر دارد. زیرا این حروف توسط تولیدکنندگان برای ارزیابی کیفیت شارژرها استفاده می‌شود. با نگاهی اجمالی به این جملات متوجه خواهید شد که شارژر روبروی شما بدون شک تقلبی است.

در پشت شارژر، آرم UL باید در ردیف پایین سمت چپ حک شود که توسط یک دایره احاطه شده است. Underwriters Laboratories (UL) یک سازمان امنیتی است که مسئول رعایت استانداردهای ایمنی برای تمام فناوری های بازار است. اگر شارژر شما حاوی این لوگو نیست، از آن استفاده نکنید. روی آداپتورها اطلاعاتی مانند ولتاژ، نام تجاری، محل تولید و بسیاری جزئیات دیگر حک شده است. اگر سیم یا آداپتور اصلی محصول را دارید، آن را با خود به فروشگاه بیاورید تا بتوانید مشخصات را با هم مقایسه کنید تا بفهمید شارژری که قصد خرید آن را دارید اصلی است یا تقلبی!

5- نوع بسته بندی شارژر

کیفیت شارژرها بر اساس نوع بسته بندی آن‌ها تعیین می‌شود. شارژرهای بسته بندی شده در یک کیسه پلاستیکی تفاوت بین شارژر واقعی و تقلبی را نشان می‌دهند. شارژرهای اصلی سامسونگ یا اپل ممکن است با این واقعیت شناخته شوند که در یک جعبه محافظ باکیفیت بسته بندی شده‌اند. بنابراین، اگر شارژر شما به تنها دارای یک تکه پلاستیکی است، انتظار نداشته باشید که کیفیت بالایی داشته باشد.

6- تفاوت در کیفیت ساخت

شارژرهای اصلی خوش ساخت و بادوام هستند، در حالی که شارژرهای تقلبی از پلاستیک ارزان قیمت تشکیل شده اند. هنگام مقایسه بالا و لبه شارژرهای اصلی و تقلبی، خواهید دید که گوشه ها و منحنی های شارژر تقلبی نامنظم هستند و حاوی پلاستیک های اضافی هستند، در حالی که شارژر اصلی لبه های صافی دارد.

7- وزن شارژر

شما می‌توانید تفاوت بین تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را با وزن کردن آن‌ها مشخص کنید. شارژر تقلبی به دلیل کیفیت ساخت باید سبکتر از شارژر اصلی باشد.

8- مرکز اتصالات به شارژر

در مرکز کلگی شارژر، هر دو شارژر اصلی و تقلبی شامل یک اتصال یا کانکتور هستند. اتصال شارژر اصلی صاف و مسطح است اما اتصال شارژر تقلبی تیز و مشخص است. این پیوند با یک فلش قرمز در تصویر بالا نشان داده شده است.

9- پورت USB شارژرهای اصل و تقلبی سامسونگ

همانطور که قبلا گفته شد، شیار پورت اتصال USB شارژر تقلبی دارای گوشه ها و لبه های خشن است، در حالی که شارژر اصلی دارای لبه های صاف و کیفیت ساخت نرم است.

10- شارژرهای سری

سر شارژرهای استاندارد اروپایی در شارژرهای معتبر حاوی یک لایه پلاستیک اضافی در انتهای پایین ساختار سر شارژر برای افزایش دوام و مقاومت هستند، در حالی که سر شارژرهای تقلبی ساده هستند و ساختار مقاومی ندارند.

11- ظاهر شارژر

از طرف دیگر ظاهر شارژرهای تقلبی کاملاً شبیه به شارژرهای اصلی است. با این حال، ناهماهنگی ها ممکن است با میکرو بینی دیده شود. در نتیجه ممکن است شارژر تقلبی مورد بررسی قرار گیرد. درزها یا هزینه های اتصال را از نزدیک بررسی کنید. اگر بتوانید با کمی فشار تغییرات را مشاهده کنید، می توانید فرض کنید که شارژر تقلبی است. ظاهر اسکناس ها ممکن است نشان دهد که واقعی یا جعلی هستند. بنابراین به شیارها، برش ها و فرم کلی شارژر توجه کنید.

12- گرم شدن بیش از حد شارژر

پیدا کردن یک شارژر تقلبی سامسونگ احتمالاً پس از 3-4 بار شارژ شناسایی می‌شود. متوجه خواهید شد که شارژر تقلبی سریعتر از شارژر اصلی گرم می‌شود.

13-محاسبه مدت زمان شارژ شدن و فرق شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

همچنین ممکن است با بررسی مدت زمان شارژ شدن، متوجه تقلبی بودن شارژر شوید. برای شارژ کردن گوشی تا 50 درصد، شارژر تقلبی بسیار بیشتر از استاندارد سامسونگ طول می‌کشد.

با نگاهی به تصویر می‌توانید شارژر تقلبی سامسونگ را از شارژر واقعی تشخیص دهید. روش تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ و کابل تقلبی در بخش‌های بعدی مورد بحث قرار می‌گیرد.

همانطور که در تصویر نشان داده شده است، سطح پوسته رابط کابل USB اولیه دارای یک فرورفتگی جزئی است. بدنه فلزی کانکتور USB تقلبی دارای سطح صافی است.

14- وجود مغایرت در اندازه سری اتصال USB

تفاوت قابل توجهی در اندازه اتصال USB کوچک کابل USB اصلی و کابل USB شارژر تقلبی سامسونگ در Micro USB و کابل USB وجود دارد. اتصال میکرو USB اصلی در کابل USB اصلی کوچکتر و به بدنه شارژر نزدیکتر است، اما کابل USB تقلبی دارای یک کانکتور میکرو USB بزرگتر و فضای بیشتری بین کانکتور و بدنه شارژر است که باعث می شود بعد از استفاده مکرر، بشکند.

اتصالات micro USB اصلی کاملاً به شکل ذوزنقه هستند و با فاصله یکسان از هم قرار دارند، همانطور که اگر به کانکتورهای سر کانکتور USB دقت کنید می توانید ببینید. اتصالات میکرو USB نامتقارن روی کابل USB تقلبی در کنار هم و مربع قرار گرفته اند.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، نماد USB روی بدنه اتصال micro USB متفاوت است. یک نماد لیزر ضعیف روی اتصال کابل USB اولیه ظاهر می شود، اما یک شارژر تقلبی نماد رنگی عمیق تری دارد.

15- تفاوت در متریال ساخت شارژرهای اصلی و تقلبی

به دلیل استفاده از مواد باکیفیت، شارژرهای اصلی سامسونگ و اپل اغلب سنگین هستند. در نتیجه، شارژهای سبک ممکن است اشاره ای به جعلی بودن آنها باشد.
هنگام خرید، اتصال کابل به پورت دوشاخه را از نظر کیفیت بررسی کنید. این اتصال در شارژرهای اصلی ساده است و هیچ گونه شل شدن و مشکلی در اتصال وجود ندارد. اگر به راحتی می توانید کابل شارژر را از آداپتور جدا کنید یا اگر جدا کردن آن از آداپتور دشوار است، با یک شارژر تقلبی روبرو هستید.

16- تفاوت در مشخصات سیم شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

ممکن است شارژر معتبر باشد، اما سیم شارژ USB اغلب جعلی است. اندازه و رنگ پورت این را آشکار می‌کند. رنگ پورت شارژ تقلبی و کپی تا حدودی تیره تر و بالاتر از نسخه اصلی است.

خرید کابل شارژ اصلی و قیمت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

قیمت بالا و گران یک شارژر می تواند نشان دهنده اصل بودن آن باشد، اما قیمت بسیار پایین شارژر می تواند نشان دهنده تقلبی بودن آن باشد. در نتیجه یکی دیگر از عواملی که در انتخاب و خرید شارژر گوشی باید در نظر گرفت قیمت آن است. بنابراین از خرید شارژر و کابل شارژ از سودجویانی که شارژرهای تقلبی و تقلبی یکسان را به عنوان شارژ واقعی با قیمت های متعدد عرضه می کنند، باید اجتناب شود. شما ‌میتوانید انواه شارژر و کابل شارژر را فروشگاه اینترنتی دنیای باتری خریداری نمایید.

سوالات رایج درمورد تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

سوالات زیادی در مورد نحوه تشخیص تفاوت بین شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ وجود دارد. ما محبوب ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم و پاسخ ها و تکنیک های مناسب برای پرداختن به آن‌ها را به شما ارائه می دهیم.

آیا امکان خرید شارژر از فروشندگان وجود دارد؟

در بسیاری از مواقع، تنها با نگه داشتن شارژر می توانید اصل یا تقلبی بودن شارژر را تشخیص دهید، اما بهترین راه برای اطمینان از دریافت کالای قانونی، خرید از فروشندگان محترم است.

اگر مطمئن نباشم شارژر من اصلی است، چگونه می توانم از خطرات احتمالی جلوگیری کنم؟

توصیه می شود آن را با یک شارژر اصلی و مطمئن جایگزین کنید. اگر همچنان می خواهید از شارژر قدیمی خود استفاده کنید، توصیه می کنیم پس از شارژ کامل دستگاه خود را از برق بکشید و سپس دوباره آن را شارژ کنید. هنگام شارژ، گوشی هوشمند شما نباید پوشیده شود یا در کیف نگهداری شود. از سیم های پوسیده یا شکسته استفاده نکنید.

اثرات شارژر تقلبی بر روی باتری گوشی شما چیست؟

همه شارژرها یکسان ساخته نمی شوند. فقط این نیست که گوشی خود را به کابل و آداپتور وصل کنید تا آن را شارژ کنید. برخی از شارژرها نسبت به سایر شارژرها زمان بیشتری برای شارژ کردن گوشی نیاز دارند

بیشتر بدانید
اشتراک‌گذاری
5/5
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول