سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چرا باتری گوشی دیر شارژ می‌شود؟

زمان مطالعه8 دقیقه

تاریخ انتشار : 16 مهر 1402تعداد بازدید : 1366نویسنده : دسته بندی : مجله دنیای باتری
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

چرا باتری گوشی دیر شارژ می‌شود؟

مقدمه

در عصری که در آن زندگی می‌کنیم، استفاده از تلفن‌های همراه بسیار متداول است و می‌توان گفت که اکثر افراد جامعه از موبایل بهره می‌برند. از آنجا که در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم و وجود تلفن‌های هوشمند همواره برای ما مهم است و در زندگی ما نقش مهمی دارد، می‌خواهیم همواره در هر ساعتی از روز به آنها دسترسی داشته باشیم. بنابراین این موضوع که گوشی همواره باید شارژ داشته باشد تا از آن استفاده کنیم، بسیار مهم خواهد بود. اما گاهی متوجه می‌شویم که باتری موبایل دیر شارژ می‌شود. آیا تا به حال با دیر شارژ شدن گوشی خود مواجه شده‌اید؟ گاهی با وجود اینکه مدتی طولانی موبایل خود را به شارژ وصل کرده‌اید، متوجه خواهید شد که شارژ نشده است؛ اما چرا باتری گوشی دیر شارژ می‌شه؟ با ما همراه باشید. فروشگاه دنیای باتری در ادامه به این سوال شما پاسخ‌ خواهد داد و دلایل دیر شارژ شدن باتری را بازگو خواهد کرد.

فهرست مطالب

مهمترین دلیل دیر شارژ شدن باتری گوشی: استفاده کردن از کابل نامناسب

استفاده از کابل شارژ نامناسب، یکی از علت‌های متداول و رایجی است که باعث بروز این مشکل خواهد شد و این‌گونه باتری گوشی دیر شارژ می‌شود. حتماً به این موضوع دقت کنید که کابل شما خراب شده است یا خیر. ممکن است علائمی مانند پارگی، سائیدگی، خمیدگی، خراش و یا آسیب روی آن مشاهده کنید که همین موضوع دلیل اصلی کند شارژ شدن گوشی شما می‌باشد. در واقع برخی از آسیب‌ها روی سرعت انتقال جریان تأثیر خواهند گذاشت. پس همواره از کابل سالم استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، ظرفیت کابل شارژی است که از آن استفاده می‌کنید. ظرفیت کابلی که به گوشی خود وصل می‌کنید باید با کابل اصلی گوشی شما یکسان باشد. اگر ولتاژ آن کمتر باشد، باتری گوشی دیر شارژ می‌شود. اگر ولتاژ آن بالا باشد، باتری گوشی شما آسیب خواهد دید. بنابراین باید با خرید کابل شارژر مناسب، این مشکل را برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید: چگونه به باتری گوشی شوک دهیم؟

استفاده از آداپتور نامناسب

همان‌طور که کابل شارژ نامناسب باعث خواهد شد که باتری گوشی دیر شارژ شود، استفاده از آداپتور نامناسب نیز باعث بروز این مشکل خواهد شد. در واقع آداپتور تاثیر بسزایی در بازدهی شارژ دارد. این قطعه گاهی بر اثر تغییرات ناگهانی ولتاژ آسیب می‌بیند و می‌تواند برای گوشی شما نیز مشکلاتی را به وجود بیاورد که یکی از آن مشکل‌ها، کند شارژ شدن باتری موبایل شما است.

فرسودگی باتری

چرا باتری گوشی پر نمی‌شود؟ زیرا ممکن است مشکل از فرسودگی خود باتری باشد. زمانی که یک گوشی جدید خریداری می‌کنید، باتری آن در بهترین حالت خودش قرار دارد. این یعنی در یک زمان معین شارژ می‌شود و تا زمان معینی نیز روشن می‌ماند و کار می‌کند. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که استفاده شما از این دستگاه بالا می‌رود. همان‌طور که شما با گوشی خود کار می‌کنید بر اثر مرور زمان باتری فرسوده خواهد شد. در این حالت حتماً باید این قطعه را عوض کنید و برای خرید باتری گوشی از فروشگاه دنیای باتری اقدام نمایید.

استفاده از منبع برق نامناسب

یکی از دلایلی که باتری گوشی دیر شارژ می‌شود، استفاده از منبع برق نامناسب است. روشی که می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید، استفاده از کابل و شارژر خود موبایلتان و برق مستقیم شهری می‌باشد. منظور این است که برای شارژ کردن گوشی بهتر است از کامپیوتر خود استفاده نکنید زیرا در این حالت باتری موبایل دیر شارژ می‌شود.

گوشی شما قدیمی است

وقتی سوال می‌شود چرا باتری گوشی دیر شارژ می‌شود، اول به این دقت کنید که از گوشی جدید استفاده می‌کنید یا قدیمی. موبایل‌های جدید دارای چیپ شارژ سریع هستند که همین موضوع باعث می‌شود باتری سریع‌تر پر شود. یعنی موبایل شما کمتر از دو ساعت به صورت کامل شارژ خواهد شد زیرا از نوع فست شارژ یا شارژ سریع است. اما اگر از گوشی‌ قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، نباید انتظار سرعت شارژ بالایی را داشته باشید. زیرا این محصول فاقد چیپ شارژ سریع است و باتری موبایل دیر شارژ می‌شود.

اپلیکیشن‌های فعال یکی از دلایل دیر شارژ شدن باتری گوشی

وقتی باتری گوشی دیر شارژ می‌شود، قبل از هر چیز اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه را بررسی کنید. یکی از عوامل دیر شارژ شدن موبایل شما برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های فعال هستند که هم از باتری گوشی تغذیه می‌کنند و هم باعث کاهش سرعت شارژ آن خواهند شد.

بیشتر بخوانید: آموزش تست سلامت باتری شیائومی و کد‌های مخفی آن

آسیب دیدگی پورت USB

یکی از عواملی که باعث شده است که باتری موبایل دیر شارژ می‌شود، آسیب دیدگی درگاه USB است. ممکن است مربوط به شکست یک پین داخل پورت و یا خوردگی آن در اثر رطوبت باشد. تعمیرکار و متخصص مربوطه می‌تواند با بررسی موبایل شما علت آسیب دیدگی این بخش را بررسی کند.

مسدود شدن پورت USB

از نام گوشی تلفن همراه مشخص است که همیشه آن را به همراه داریم پس آن را در جیب و کیف خود قرار خواهیم داد. این موضوع بدیهی است که به مرور زمان پورت USB با گرد و خاک و یا تکه‌های ریز هر چیزی که در کیف و یا جیب ما قرار دارد، مسدود شود. اگر به مسدود شدن آن شک دارید می‌توانید با چراغ قوه به آن نگاه کنید و آن را با یک خلال دندان پلاستیکی و یا مسواک با احتیاط تمیز نمایید.

استفاده از موبایل در حین شارژ رایج ترین دلیل دیر شارژ شدن باتری گوشی

شما ممکن است کسب و کارتان با گوشی باشد؛ یا گیمری باشید که با گوشی کار می‌کنید و یا به هر علت دیگری نمی‌توانید از گوشیتان دست بکشید و از آن برای حدود دو ساعت استفاده نکنید. به همین علت هنگامی که در حال شارژ شدن است نیز آن را به دست گرفته و از آن استفاده خواهید کرد. اما باید بدانید که همین استفاده افراطی از این دستگاه هنگام شارژ شدن، یکی از دلایل مهمی است که باتری موبایل دیر شارژ می‌شود. بهتر است این عادت را ترک کنید و اجازه دهید که باتری آن به صورت کامل پر شود.

جهت استعلام قیمت باتری آیفون به فروشگاه دنیای باتری مراجعه کنید.

راهکارهای پییشگیری از خالی شدن باتری گوشی کدامند؟

حالا که می‌دانیم که چرا باتری گوشی پر نمی‌شود، باید به این موضوع نیز بیندیشیم که چگونه و با چه راهکارهایی می‌توانیم احتمال بروز این مشکل را کم کنیم و آن را به حداقل برسانیم. یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، از بین بردن ویروس‌ها است. ویروس هم به نرم‌افزار آسیب می‌رساند و هم سخت‌افزار را دچار مشکل می‌کند و می‌تواند باتری تلفن همراه شما را ضعیف کند. پس پاک کردن اپلیکیشن‌های غیر ضروری و از بین بردن ویروس‌ها و بدافزارها را فراموش نکنید. راهکار دیگر استفاده از حالت هواپیما در بسیاری زمان‌هایی است که به موبایل خود احتیاج ندارید. این‌گونه باتری شما بیهوده مصرف نخواهد شد. نور صفحه گوشی نیز موضوع دیگری است که روی شارژ آن تأثیرگذار است. سعی کنید از قابلیت تنظیم خودکار استفاده نکنید زیرا در این حالت دستگاه به صورت خودکار میزان نور را بالا خواهد برد و باتری شما ضعیف خواهد شد. بهترین کار این است که این نور را در حالت متوسط قرار دهید.

برای خرید باتری گوشی سامسونگ به سایت دنیای باتری مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

در مقاله‌ای که خواندیم متوجه شدیم که به چه دلایلی باتری گوشی دیر شارژ می‌شود. دلایلی که چرا باتری گوشی پر نمی‌شود را با هم مرور کردیم. متوجه شدیم که ممکن است مشکلی در درگاه دستگاه پیش آمده باشد. شاید کابل شارژ فرسوده و یا خراب شده باشد. احتمال باز ماندن اپلیکیشن‌های فعال وجود دارد. ممکن است تلفن همراه شما قدیمی باشد. دلایل و عوامل دیگری که باعث بروز این مشکل خواهند شد را نیز بررسی کردیم. در نهایت راهکارهایی برای اینکه احتمال بروز این مشکل را کاهش دهیم، ارائه دادیم. اگر موبایل شما نیاز به باتری اصل، کابل مناسب و یا شارژر اورجینال دارد، به وب‌سایت فروشگاه دنیای باتری مراجعه نمایید و از انواع محصولات این مجموعه دیدن کنید. فراموش نکنید که کارشناسان دنیای باتری همواره پاسخ‌گوی سوالات شما عزیزان خواهند بود تا با آگاهی بیشتر برای خرید اقدام نمایید.

سوالات متداول

  • Reset factory کردن گوشی تأثیری روی عملکرد باتری خواهد گذاشت؟
    ریست فکتوری به معنای بازگرداندن موبایل به حالت اولیه کارخانه است. اگر دستگاه شما مشکلی داشته باشد، ممکن است با این روش برطرف شود. یعنی معمولاً با انجام این کار ویروس‌ها و بدافزارها از بین خواهند رفت. اما توجه کنید که تمامی اطلاعات و فایل‌های شما نیز پاک خواهد شد. اگر می‌خواهید دستگاه خود را ریست فکتوری کنید، باید اطلاعات خود را در دستگاه دیگری ذخیره کنید و سپس برای انجام این کار اقدام نمایید.
  • آیا می‌توان با شوک دادن به باتری آن را احیا کرد؟
    بله در بعضی مواقع این مورد جواب خواهد داد. شوک دادن به این قطعه به صورت دستی، برقی و استفاده از وسایل مخصوص صورت می‌گیرد که بهتر است متخصص مربوطه این کار را برای شما انجام دهد.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول