سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تشخیص شارژر اصلی شیائومی و تفاوت‌ شارژر اصل با تقلبی

زمان مطالعه8 دقیقه

تشخیص شارژر اصلی شیائومی و تفاوت های شارژر اصلی و تقلبی
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1400تعداد بازدید : 2762نویسنده : دسته بندی : مجله دنیای باتری
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

تشخیص شارژر اصلی شیائومی و تفاوت‌ شارژر اصل با تقلبی

فهرست مطالب

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین گوشی های هوشمند موبایل شیائومی است. باتری گوشی موبایل یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعاتی است که عمر تازه‌ای به تلفن همراه شما می‌بخشد. برای به دست آوردن عملکرد مورد نیاز، این باتری باید به طور منظم شارژ شود که این کار از طریق شارژر گوشی انجام می شود. با این حال، اگر شارژر یا کلگی تلفن همراهتان خراب شد، مهم است که آن را با شارژر اورجینال و اصل برند مد نظرتان تعویض کنید.

شارژر تلفن همراه را می توان وسیله اولیه ای دانست که گوشی به آن وابسته است. اگر تلفن همراه شارژر نداشته باشد، بلا استفاده خواهد بود. شارژر منبع انرژی گوشی هوشمند است، به همین دلیل برای بقای آن ضروری است. در نتیجه هنگام ساخت و یا خرید تلفن همراه باید نهایت احتیاط را به خرج داد و به هر قیمتی از خرید وسایل تقلبی یا فیک خودداری کرد.

از نظر تفاوت بین شارژر اصلی و تقلبی شیائومی، یکی از قانع کننده ترین استدلال ها برای خرید شارژر اصلی، میزان ولتاژی است که توسط شارژر به باتری می رسد. اگر ولتاژ شارژر به باتری از ولتاژ استاندارد بیشتر شود، باتری چندین مشکل خواهد داشت. در نتیجه باید اطمینان حاصل کنیم که شارژری که برای تلفن همراه خود انتخاب می‌کنیم، مشخصات ضروری را دارد. ناگفته نماند که در صورت خرید شارژرهای تقلبی، ممکن است سخت‌افزار تلفن همراه ما آسیب ببیند، بنابراین لازم است قبل از خرید شارژر، اطلاعات مربوطه را جمع‌آوری کرده و طعمه سودجویان فروش شارژرهای تقلبی در بازار نشوید.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی شیائومی

بررسی آرم یا لوگوی شرکت سازنده

لوگوی سازنده یکی از ضروری ترین ویژگی هایی است که ممکن است برای شناسایی مواد اصلی و تقلبی بودن شارژر شیائومی، مورد استفاده قرار گیرد. هر کسب و کاری لوگوی متمایز خود را دارد که اگر با حروف خاصی نوشته شود یا تصویر باشد، ظاهر و احساسی متمایز دارد. متأسفانه تولیدکنندگان محصولات فیک، لوگو را نیز کپی کرده و با قرار دادن آن بر روی کالا، سعی می کنند آن را به عنوان محصول اصلی معرفی کنند.

با این حال، در بیشتر مواقع، این لوگو با لوگوی اصلی محصول یکسان نیست. مثلاً سعی می‌کنند از آیتم‌های شیائومی تقلید کنند و نام برند را روی آن‌ها بگذارند، اما فونت‌های آن با فونت‌های برند اصلی یکی نیست یا این عبارت اشتباه نوشته شده است. در نتیجه توجه به لوگو عاملی اساسی و اساسی در  تشخیص شارژر اصلی شیائومی از     تقلبی است و به هیچ وجه نباید از آن غافل شد.

دیر شارژر کردن باتری، یکی از اصلی ترین مشخصه‌های شارژر تقلبی شیائومی

بسیاری از عملکردهای شارژر اصلی شیائومی ممکن است در نمونه کپی شده کار نکنند.
به عنوان مثال، ممکن است شارژر اصلی شارژر فست شارژ را از بازار خریداری کرده باشید، اما وقتی گوشی را شارژ می کنید، می بینید که گوشی را سریع شارژ نمی کند. فقط آداپتور شارژر شارژ سریع را نشان می دهد. از طرف دیگر، ممکن است از یک شارژر 20 واتی استفاده کنید در حالی که گوشی شما به کندی شارژ می‌شود. 

 

توجه به نوشته‌های روی شارژر و آداپتور

راه دیگر برای تشخیص تفاوت شارژر اصلی و تقلبی شیائومی این است که به نوشته‌ها و مشخصات فنی روی شارژر نگاه کنید. نام کشور سازنده، ولتاژ و سایر اطلاعات مرتبط، حیاتی و فنی اغلب در این متون گنجانده شده است. تولیدکنندگان شارژرهای تقلبی یا ساختگی سعی می‌کنند این اطلاعات را کپی کرده و روی کالاهای خود خط بزنند. با این حال، جستجوی سریع در اینترنت نشان می دهد که کیفیت اطلاعات منتشر شده در مورد اقلام اصلی با اطلاعات ارائه شده در محصولات تقلبی متفاوت است. این ترکیب بندی‌ها دارای حروف چاپی و انواع چاپ بسیار متفاوتی هستند و مشتریان به وضوح می توانند تفاوت بین نسخه اصلی و فیک را تشخیص دهند.

توجه به کیفیت و تفاوت درزهای شارژر

وقتی به شارژرهای اصلی نگاه می کنید، خواهید دید که آن‌ها با دقت و توجه زیادی به جزئیات ساخته شده اند. در حالی که در شارژرهای اصلی این دقت و ظرافت دیده نمی‌شود. اینطور نیست و این معیاری برای    تشخیص شارژر اصلی شیائومی  از    تقلبی است. از آنجایی که شارژرها طراحی نشده اند و مواد به کار رفته در ساخت آنها کیفیت پایینی دارند، به ندرت طول عمر قابل توجهی دارند. این عدم کیفیت بلافاصله قابل توجه و تشخیص است. در نتیجه، یکی از مهم‌ترین عواملی که ممکن است به ما کمک کند شارژر اصلی را از فیک متمایز کنیم، کیفیت ساخت محصول است.

متریال استفاده شده در شارژر اصل شیائومی

شارژر اورجینال شیايومی معمولاً از مس ساخته شده است که به آهنربا نمی‌چسبد، اما در نسخه فیک دو پین یا 3 پین شارژر به آهنربا می‌چسبد.

موقعیت پورت USB

مکان یابی پورت های USB یکی دیگر از روش های مهم برای تشخیص شارژر اصلی شیائومی  از شارژرهای تقلبی است. اگر شما کوشا باشید، هر سازمانی این پورت ها را در یک نقطه مشخص قرار می‌دهد. این درگاه‌ها در کنار برخی از شارژرها و در بالای برخی دیگر قرار دارند و به انتخاب سازنده، این درگاه ها می توانند در هر کجای شارژر قرار گیرند. نحوه قرارگیری این درگاه ها در شارژرهای تقلبی با چیدمان پورت ها در شارژر اصلی شیائومی متفاوت است.به 

وزن اداپتور و شارژر

شارژر اصلی معمولا محکم‌تر و سنگین تر از شارژر تقلبی است.

بسته بندی رسمی و مناسب شارژر

بسیاری از شارژرهای تقلبی شیائومی اخیراً در بازار عرضه شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به گوشی وارد کند.

به گفته فروشگاه اینترنتی دنیای باتری، بهترین راه برای تایید اعتبار شارژر، خرید آن در بسته بندی اصلی است.

تفاوت در پین‌های انتهای شارژر

در نسخه اصلی، پین‌های انتهای شارژر (3 پین برای بریتانیا و 2 پین برای بقیه) به درستی ماشین‌کاری شده و در داخل جعبه پلاستیکی قرار گرفته‌اند. یکی از تفاوت های اصلی بین اصلی و تقلبی تراز بودن پین ها با پوشش پلاستیکی است.
در نسخه اصلی، پورت USB روی سر شارژر به درستی قرار گرفته و کج نیست. کابل در نسخه تقلبی به درستی این پورت را در شارژر وارد نمی کند و مشکل اتصال وجود دارد که زمانی رخ می دهد که کاربر فشار داده و به سرعت کابل را وارد پورت USB شارژر می کند. 

فروش برخی از نمایندگی های ایرانی شارژر اصلی را با یک شارژر تکراری جایگزین کرده اند و همین امر باعث می شود تا کاربر این باور را داشته باشد که شارژر اصلی درون جعبه قرار گرفته است. 

چرا نباید از شارژر های تقلبی استفاده کرد؟

گرمای بیش از حد و احتمال آتش سوزی، الزامات کیفیت نامناسب در شارژرهای تقلبی که در نهایت باعث آسیب کابل می شود، سیم های ضعیف وصل نشدن به آداپتور و کابل های آسیب دیده به دلیل هماهنگی اندازه، همگام سازی گجت با کامپیوتر و عوامل دیگر ما را ترغیب به خرید شارژرهای معتبر می کند.  اگر شما نیز به دنبال خرید شارژر جدیدی برای دستگاه شیائومی خود هستید، مطمئن شوید که طول سیم آن از 120 سانتی متر بیشتر باشد. علاوه بر این، ماژول آداپتور نباید بزرگتر از ماژول شارژر قبلی شما باشد.

خرید کابل شارژ اصلی و قیمت شارژر اصلی و تقلبی شیائومی

قیمت بالا و گران یک شارژر می تواند نشان دهنده اصل بودن آن باشد، اما قیمت بسیار پایین شارژر می تواند نشان دهنده تقلبی بودن آن باشد. در نتیجه یکی دیگر از عواملی که در انتخاب و خرید شارژر گوشی باید در نظر گرفت قیمت آن است. بنابراین از خرید شارژر و کابل شارژ از سودجویانی که شارژرهای تقلبی و تقلبی یکسان را به عنوان شارژ واقعی با قیمت های متعدد عرضه می کنند، باید اجتناب شود. شما ‌میتوانید انوع شارژر و کابل شارژر شیائومی را   فروشگاه اینترنتی دنیای باتری  و اینستاگرام دنیای باتری خریداری نمایید.

در نهایت، سخن پایانی

همانطور که قبلاً گفته شد، استفاده از شارژر تقلبی یا فیک ممکن است باعث آسیب طولانی مدت به تلفن شود. در نتیجه، توصیه می کنیم که فقط از اقلام و لوازم جانبی اصلی استفاده کنید. در نهایت، به دنبال گواهی ایمنی روی شارژر و سیم بگردید و اگر شارژر دارای کد QR باشد، نسخه اصلی اطلاعات، شماره سریال و مشخصات سازنده را نمایش می‌دهد. مثال جعلی اطلاعات را پنهان می کند یا به اشتباه نمایش می دهد. اسکن بارکد اطلاعات درستی را در اختیار شما قرار می دهد. شارژر و سیم را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و فاکتور منحصر به فرد بودن اقلام را دریافت کنید تا در صورت خرابی و ایجاد مشکل، امکان پیگرد قانونی داشته باشید.

یکی از مهمترین دلایلی که ما را به خرید شارژر اصلی مجاب می‌کند میزان ولتاژی است که توسط شارژر به باتری می‌رسد. چنانچه که ولتاژی بیش از ولتاژ استاندارد از شارژر به باتری برسد، باتری با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

بیشتر بدانید
اشتراک‌گذاری
5/5
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول