سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

روش و کد تست سلامت باتری گوشی هواوی

زمان مطالعه6 دقیقه

راهنمای بررسی و تست سلامت باتری گوشی هواوی
تاریخ انتشار : 13 آذر 1400تعداد بازدید : 5094نویسنده : دسته بندی : مجله دنیای باتری
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

روش و کد تست سلامت باتری گوشی هواوی

فهرست مطالب

راهنمای بررسی و تست سلامت باتری گوشی هواوی

سلامت باتری گوشی اللخصوص (تست سلامت باتری گوشی هواوی) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کاربران گوشی های هواوی پیوسته باید مراقب عملکرد باتری گوشی خودشان باشند. با استفاده از اپلیکیشن ها و کد های مخفی میتوانید با تست باتری گوشی از وضعیت سلامت باتری موبایل هواوی خود اطلاع پیدا کنید تا در صورت کاهش سلامت باتری، برای تعویض و خرید مجدد آن اقدام نمایید.

تست سلامت باتری توسط تعمیرکاران گوشی موبایل هواوی به وسیله باتری تستر صورت میگیرد. باتری تستر ابزاری است که تعمیرکار با کمک آن می تواند وضعیت سلامت باتری گوشی را اندازه گیری نماید. فقط کافی است زمانی که باتری گوشی را به شارژر وصل کردید جریان شارژ و زمان اتصال را بررسی کند. با بررسی اختلاف این عدد همان ظرفیت باتری گوشی شماست و نسبت آن با ظرفیت اولیه باتری، میزان سلامت باتری گوشی هواوی شما را نشان می‌دهد.

اما برای یک کاربر معمولی گوشی هوشمند، تهیه یک باتری تستر برای تست سلامت باتری موبایل هواوی خیلی معقول به نظر نمیرسد. از این رو استفاده از کد تست سلامت باتری و برنامه هایی که با بررسی وضعیت گوشی، میزان سلامت باتری گوشی را بررسی میکنند، راه حلی مطلوب خواهد بود. در ادامه به معرفی برنامه ها و کد های تست سلامت باتری گوشی هواوی می پردازیم.

روش های تست سلامت باتری هواوی

روش های متعددی جهت تست سلامت باتری گوشی هواوی وجود دارد، در ادامه به متداول ترین روش های بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی هواوی اشاره خواهیم داشت.

  • تست های فیزیکی و تجربی سلامت باتری گوشی های اندروید
  • استفاده از کد های مخفی برای دیدن سلامت باتری موبایل هواوی
  • و نرم افزار های تست سلامت باتری گوشی

تعویض باتری گوشی هواوی

روش اول برای آن دسته از گوشی هایی مناسب است که باتری آنها قابلیت جدا شدن دارند، که اکثر گوشی های هوشمند نسل جدید این قابلیت را ندارند. اگر باتری گوشی شما قابل جدا شدن نیست از روش دوم یعنی وارد کردن کد های دستوری و برای بررسی تخصصی در تست و تشخیص سلامت باتری موبایل هواوی از روش سوم استفاده کنید.

در روش بررسی فیزیکی و تست تجربی سلامت باتری، با توجه به چند نکته ساده، میتوانید متوجه شوید که آیا باتری گوشی شما کارآیی و بازدهی اولیه خود را دارا است یا خیر. علائم خرابی باتری گوشی موبایل میتواند به شکل های زیر نمایان شود.

خاموش شدن ناگهانی گوشی

یکی از شایع ترین موارد و علایم تشخیص خرابی باتری گوشی هواوی، این است که بدون تمام شده درصد باتری، گوشی به طور ناگهانی خاموش شود. این مورد یکی از اصلی ترین و قطعی ترین نشانه های پایان رسیدن عمر باتری گوشی هواوی است. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی، نیاز به تعویض باتری گوشی تنها راه باقی مانده است.

داغ شدن بیش از حد

داغ شدن و افزایش دمای گوشی در حین شارژ یا استفاده از برنامه های سنگین امری طبیعی است. اما در صورتی که این اتفاق به صورت مکرر رخ دهد و میزان دما به میزان زیادی افزایش یابد، به احتمال زیاد نشانه کاهش سلامت باتری هواوی بوده و زمان تعویض آن فرارسیده است.

متورم شدن باتری یا باد کردن آن

احتمالا برای بسیاری از ما پیش آمده که با باتری متورم گوشی مواجه شویم. اگر باتری گوشی قابل مشاهده باشد، تشخیص این باد کردگی آسان تر است. اما در گوشی های هواوی که باتری به صورت داخلی بوده و بر روی بورد دستگاه نصب شده، ممکن است تشخیص این تورم اندکی دشوار باشد. قرار دادن گوشی روی سطح تراز، میتواند راهکار مناسبی برای تشخیص تورم باتری باشد. متورم شدن باتری گوشی یکی دیگر از نشانه هایی است که به پایان رسیدن عمر باتری را اثبات می‌کند.

افزایش عمر و سلامت باتری گوشی موبایل هواوی

روش تست سلامت باتری گوشی هواوی با کد مخفی

ممکن است که بنابر دلایلی مانند فرسوده شدن باتری، استفاده ناصحیح از باتری و روش های اشتباه شارژ کردن گوشی، سلامت باتری گوشی هواوی شما افت کرده و کیفیت سابق خود را از دست داده باشد. برنامه های مختلفی برای تشخیص سلامت باتری گوشی هواوی و سایر گوشی های اندرویدی ارائه شده اند. اما برخی از این برنامه ها اطلاعات جامع تر و دقیق تری از سلامت باتری و سایر بخش های سخت افزار گوشی موبایل در اختیار ما قرار می دهند.

کد تست سلامت باتری گوشی هواوی

وارد کردن کد های دستوری مخفی از طریق شماره گیر یکی از روش های تست سلامت باتری هواوی و دریافت اطلاعات تخصصی در خصوص سخت افزار گوشی است. کد اصلی معرفی شده تست باتری گوشی هواوی برای بررسی وضعیت باتری آن *#*#2846579#*#* است.

کد تست سلامت باتری گوشی اندرویدی هواوی

از دیگر کد های مخفی که میتوان برای این منظور استفاده نمود وارد کردن کد *#*#4636#*#* در صفحه شماره‌گیر گوشی است. با وارد کردن این کد صفحه‌ای ظاهر می‌شود که درباره هر بخشی اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. کد های دستوری مخفی *#0228# و *#0*# هم از دیگر کدهای تست باتری هواوی هستند.

بررسی سلامت باتری گوشی با نرم افزار تست باتری Accubattery

اپلیکیشن و نرم افزار های مختلفی هستند که با استفاده از آنها میتوانید سلامت باتری گوشی هواوی و سایر گوشی های اندرویدی را بررسی و تست کنید. از جمله این برنامه ها میتوان به برنامه Accubattery اشاره کرد. استفاده از این اپلیکیشن می توانید نتیجه بهتری از تست سالم بودن باتری گوشی داشته باشید. Accubattery با بررسی وضعیت گوشی سلامت باتری گوشی هواوی را به شما اعلام می کند. البته این نکته حائز اهمیت است که این برنامه تست سلامت باتری گوشی، به چند روز زمان و چند دوره شارژ نیاز دارد تا نتیجه حاصله از بررسی سلامت باتری را به شما ارائه دهد.

پیشنهاد پیش فرض این برنامه تست سالم بودن باتری گوشی هواوی برای بهترین وضعیت برای بهبود عملکرد باتری گوشی، این است که باتری را تا 80% پر کنید، البته این فقط یک پیشنهاد است و شما میتوانید گوشی را مثل همیشه شارژ کنید.

نرم افزار تست سلامت باتری

ویژگی های برنامه تست سلامت باتری گوشی Accubattery

  • اطلاع رسانی از طریق آلارم زمانی که باتری گوشی تا 80% شارژ می‌شود.
  • اعلام میزان زمان تقریبی ماندگاری باتری به صورت لحظه ای با توجه به کار با گوشی
  • مشخص کردم میزان مصرف هر برنامه از شارژ باترری
  • تعیین ظرفیت اصلی باتری و مقایسه با ظرفیت حال حاضر

برنامه تست سلامت باتری گوشی هواوی Clean Master

علاوه بر کد دستوری تست باتری و اپلیکیشن Accubattery تست سلامت باتری هواوی برنامه Clean Master هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه نیز با بررسی و ارزیابی باتری گوشی هواوی سلامت باتری را بررسی کرده و با کمک آن میتوانید از میزان عمر باتری و سلامت آن اطلاع پیدا کنید. این اپلیکیشن، برنامه ها و فرایند هایی که میزان زیادی از شارژ باتری را مصرف می کنند، شناسایی کرده و به شما معرفی خواهد نمود. با استفاده از این برنامه قادر هستید میزان مصرف باتری را مدیریت کنید.

5/5
اشتراک‌گذاری
مقالات پیشنهادی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول