سبد خرید
0
No products in the cart.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

سلامت باتری ایفون و روش های تست آن

زمان مطالعه12 دقیقه

سلامت-باتري-ايفون-و-روش-های-تست-آن
تاریخ انتشار : 7 آذر 1400تعداد بازدید : 174نویسنده : دسته بندی : مجله دنیای باتری
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

سلامت باتری ایفون و روش های تست آن

فهرست مطالب

باتری گوشی‌های هوشمند یکی از حیاتی‌ترین قطعاتی هستند که بر سلامت سایر قطعات دستگاه نیز تاثیر می‌گذارند. گاهی اوقات باتری‌های تلفن همراه به سادگی از بین رفته و باعث از کار افتادن گوشی می‌شوند. اگر از زمان تعویض باتری یا خراب شدن آن آگاه باشید، ممکن است از رخ دادن این امر جلوگیری کرده و سبب افزایش سلامت باتری ایفون خود شوید.

باتری‌های لیتیوم یونی بزرگترین نوع باتری‌های قابل شارژ موجود امروزی هستند که در تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند. تاکنون هیچ فناوری بهتری برای جایگزینی باتری‌های لیتیوم یون معرفی نشده است. آیفون‌های اپل نیز از این نوع باتری‌ها استفاده می‌کنند که قابلیت نگهداری ۱۵۰ وات ساعت برق را در خود دارند.

در واقع، این فرآيند با سرعت بسیار پایینی اتفاق می‌افتد. باتری‌های لیتیوم یونی پس از گذشت چند سال 20 تا 40 درصد ظرفیت خود را از دست می‌دهند. در چنین شرایطی می‌بایست باتری گوشی را تعویض کنید. اگر به طور مداوم آیفون خود را شارژ می‌کنید و یا همیشه به دنبال یک پریز برق برای اتصال گوشی اپل خود هستید، با ما همراه باشید تا چگونگی بررسی سلامت باتری ایفون و افزایش عمر باتری‌های لیتیوم یونی به کار رفته در آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

مشکلات مربوط به باتری تلفن همراه، از دیرباز تاکنون یکی از شایع‌ترین نگرانی‌های کاربران تلفن همراه بوده و هست. همچنین چگونگی بررسی سلامت باتری موضوع دیگری است که مدت هاست توجه افراد را به خود جلب کرده است. خوشبختانه شرکت‌های تولیدکننده مانند اپل، راه‌حل‌هایی را برای این مشکل در اختیار مصرف کنندگان قرار داده‌اند.

اپل ابزاری را در گوشی‌های خود قرار داده است که به مشتریان اجازه دهد وضعیت سلامت باتری موبایل خود را زیر نظر داشته باشند. در این مقاله، نحوه افزایش درصد سلامت باتری آیفون با استفاده از نرم افزار iOS و برنامه‌های مرتبط را به طور کامل توضیح خواهیم داد.


تست باتری ایفون از طریق سیستم عامل ios

در شرایط اضطراری، iOS ممکن است هشداری برای برجسته کردن عملکرد بد باتری آیفون در منوی تنظیمات گوشی ارسال کند. در نتیجه، می‌توانید از این عملکرد iOS برای آزمایش و نظارت بر سلامت باتری آیفون خود استفاده کنید.
برای تست باتری آیفون کافیست نسخه سیستم عامل را بررسی کنید. اگر iOS 11.3 یا بالاتر باشد، می‌توانید به راحتی گزینه سلامت باتری را در تنظیمات پیدا کنید. اگر نسخه قدیمی iOS است، می‌بایست آن را ارتقا دهید.

برای تست سلامت باتری آیفون خود مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به قسمت تنظیمات تلفن همراه خود رفته و گزینه Battery را انتخاب کنید.

گزینه Battery Health، شامل گزارشی از درصد سلامت باتری ایفون و همچنین پیشنهاداتی برای نحوه بهینه‌سازی عملکرد آن است. ظرفیت باتری باقی مانده با این مشخصه نشان داده می‌شود. هرچه این عدد به 100 درصد نزدیک‌تر باشد، باتری عملکردی بهتری خواهد داشت. به گفته اپل، باتری‌های گوشی‌های اپل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا 80 درصد از ظرفیت اولیه خود را پس از 500 بار شارژ کامل حفظ کنند، فرآیندی که برای اکثر گوشی ها حدود دو سال طول می‌کشد. در قسمت باتری، نمودار وضعیت باتری را نیز مشاهده می‌کنید که وضعیت باتری آیفون طی ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. شما می‌توانید این آمار را براساس زمان و تاریخ دلخواه تنظیم کنید. این تجزیه و تحلیل به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌هایی که بیشترین میزان مصرف باتری را دارند آشنا شوید.

کد تست باتری گوشی ایفون

کد تست  باتری آیفون  یکی از روش‌های به دست آوردن اطلاعات در رابطه با وضعیت باتری گوشی اپل شما است. البته، با وجود ظرفیت خاص این برند برای بررسی وضعیت باتری، و همچنین ابزارهای ویژه تست باتری آیفون مانند TestM و Phone Diagnostics، به کد تست باتری کمتری نیاز دارید. در هر صورت، جهت تست باتری ایفون، کد تست *#12345#3001* را وارد کرده و کلید تماس را بزنید. در این قسمت وارد Field Mod می‌شوید که در آن می‌توانید اطلاعات و وضعیت باتری خود را مشاهده کنید. آیا تا به حال باتری آیفون خود را آزمایش کرده‌اید؟ نظرات خود را با دنیای باتری به اشتراک بگذارید.

معرفی نرم افزارهای کاربردی تست سلامت باتری ایفون

در این قسمت قصد داریم مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های مانیتورینگ باتری موبایل را به شما معرفی کنیم که به شما امکان می‌دهد وضعیت باتری گوشی هوشمند خود را بررسی کرده و برای بهینه‌سازی آن اقدام کنید.

Coconut Battery

برنامه Coconut Battery برای کاربران مک بوک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمر باتری مک بوک خود، برنامه CoconutBattery را دانلود کنید. این برنامه توسط دارندگان مک بوک برای بررسی وضعیت باتری لپ تاپ استفاده می‌شود. اما نکته اینجاست که به شما این امکان را می‌دهد تا سلامت باتری آیفون و آیپد خود را به صورت رایگان آنالیز کنید.

برای استفاده از این اپلیکیشن، گوشی خود را با استفاده از   کابل شارژ آیفون به مک بوک متصل کرده و سپس گزینه iOS Device را انتخاب کنید.

iBackupBot

برنامه iBackupBot برای تست سلامت باتری آیفون با ویندوز

متاسفانه برای استفاده از این نرم افزار باید آن را خریداری کنید. با نصب این نرم افزار می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت باتری آیفون مشاهده کنید.

برای استفاده از این نرم افزار، آیفون را از طریق  کابل لایتنینگ  به کامپیوتر متصل کنید، سپس اپلیکیشن را اجرا کنید. پس از راه‌اندازی نرم‌افزار، به تب Devices بروید و روی نام تلفن متصل شده کلیک کنید.

در این مرحله، پنجره‌ای در نرم افزار ظاهر می‌شود که در آن می‌بایست گزینه More Information را انتخاب کنید تا به اطلاعاتی مانند تعداد سیکل آیفون، ظرفیت اولیه و ظرفیت فعلی باتری برای شارژ دسترسی داشته باشید.

Console App

برنامه Console App

Console App یکی از برنامه‌هایی است که برای بررسی سلامت باتری ایفون استفاده می‌شود. این نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی مک بوک‌های اپل نصب شده است و نیازی به نصب مجدد ندارد. بنابراین کاربر می‌تواند به سرعت از آن برای بررسی سلامت باتری استفاده کند.

Battery Life

برنامه Battery Life

یکی از ضروری‌ترین اپلیکیشن‌های iOS برای بررسی وضعیت باتری اپل واچ و آیفون، Battery Life است. این برنامه زمانی که فعال است، گزارش‌های مربوط به برنامه‌های متصل، هشدارهای قابل تنظیم، شارژ باتری اپل واچ و آیفون و اخطار تخلیه باتری را نشان می‌دهد.

Battery Saver

اپلیکیشنی به نام Battery Saver

این نرم‌افزار فوق‌العاده وضعیت باتری دستگاه آیفون را نمایش می‌دهد. می‌توانید با برنامه ذخیره باتری به برنامه‌هایی که بیشترین فضای دستگاه‌تان را مصرف کرده‌اند، دسترسی داشته باشید. نرم افزار Battery Saver روش‌های پیشنهادی و حیاتی را برای بهبود وضعیت باتری گوشی هوشمند خود در اختیار شما قرار می‌دهد.

Battery life Doctor pro

برنامه Battery life Doctor pro

علت نام‌گذاری اپلیکیشن Battery Life Doctor Pro از این واقعیت ناشی می‌شود که وضعیت باتری دستگاه را به روش یک پزشک ارزیابی می‌کند. از طریق داشبورد این برنامه می‌توانید وضعیت باتری، حافظه و فضای ذخیره سازی را بررسی کرده و از راه‌حل‌هایی که برنامه برای افزایش عمر باتری دستگاه پیشنهاد می‌کند، استفاده کنید. همچنین این اپلیکیشن، نحوه تمیز کردن فضای حافظه گوشی را مرحله به مرحله به شما نشان می دهد.

Battery HD

برنامه Battery HD

یکی از برنامه‌های کاربردی برای افرادی که به پادکست‌ها و موسیقی‌های زیادی گوش می‌دهند، Battery HD است. اگر در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنید، می‌بایست آزمایش باتری بیشتری انجام دهید. زیرا ممکن است تلفن شما در وسط سخنرانی خاموش شود. این به شما امکان می‌دهد ببینید چقدر زمان برای گوش دادن به موسیقی یا پادکست، گرفتن عکس و فیلم یا تماشای ویدیو دارید. برای حفظ باتری دستگاه، از این استراتژی برای تنظیم میزان کاری که با گوشی انجام می‌دهید استفاده کنید.

Magic Battery

برنامه برای Magic Battery

میزان باتری دستگاه‌های ورودی از جمله   هدفون بلوتوثی    و… توسط این برنامه به آیفون گزارش می‌شود. نرم افزار Magic Battery یکی از راه حل‌های کاربردی جهت نظارت بر وضعیت باتری دستگاه است.

Battrey Care

برنامه Battrey Care

رابط کاربری این برنامه نسبتاً ساده بوده و به کاربران اجازه می‌دهد از وضعیت باتری گوشی خود مطلع شوند. گزارش این نرم افزار به شما کمک می کند تا به طور موثر از باتری آیفون خود محافظت کنید. مراقبت از باتری در این اپلیکیشن رایگان است و زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و چینی را پوشش می دهد.

Zen battery

برنامه Zen battery

این نرم افزار بر اساس عملکرد تلفن همراه، وضعیت باتری گوشی را گزارش می‌دهد. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد مدت زمان مکالمات تلفنی، گوش دادن به موسیقی یا پادکست، تماشای فیلم و وب گردی را مشاهده کنید. با این اطلاعات می توانید زمان استفاده خود را به طور موثر کنترل کنید. اپلیکیشن باتری Zen این مزیت را دارد که هنگام شارژ کامل گوشی، زنگ هشدار به صدا در آمده و از شارژ بیش از حد گوشی جلوگیری می کند.

این اپلیکیشن‌ها، برنامه هایی هستند که جهت ارزیابی سلامت باتری گوشی اپل استفاده می‌شوند. این برنامه به شما امکان می‌دهد درصد سلامت باتری را بررسی کنید.

علت و دلیل کم شدن سلامت باتری آیفون

تست سلامت باتری آیفون یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی است که مصرف کنندگان گوشی‌های اپل در نظر می‌گیرند. عوامل زیادی ممکن است در تخلیه سریع و کم شدن باتری آیفون اپل نقش داشته باشند. موضوع تمام شدن باتری آیفون مدت‌هاست که باعث نگرانی مشتریان شده است.

برای افزایش سلامت باتری اپل، ابتدا باید نشانه‌های خرابی باتری آیفون را بدانید. همانطور که می‌دانید، دوام و سلامت تلفن‌های همراه ممکن است به دلیل عملکرد بالای آن‌ها در طول زمان بدتر شود. باتری‌ها معمولاً ظرفیت مشخصی دارند و می‌توانند برای مدت زمان محدودی به شما خدمت کنند.

استفاده از تصاویر متحرک، فعال بودن موقعیت مکانی، زیاد بودن نور صفحه نمایش، نصب برنامه های غیرضروری،  فعال بودن دیتا و بلوتوث، بازی کردن با صدای بلند، استفاده از گوشی در مکان‌هایی که آنتن دهی ضعیف دارد یا هوا بشدت سرد و گرم است و… می‌تواند بر سلامت باتری ایفون تاثیر منفی بگذارد.

مواردی که نام بردیم می‌تواند دلیل خالی شدن زود هنگام باتری تلفن نیز باشد. ما باید درصد سلامت باتری گوشی اپل را بهبود بخشیم تا عمر و سلامت باتری اپل افزایش یابد تا بتوانیم از گوشی خود برای مدت زمان بیشتری استفاده کنیم. چندین رویکرد وجود دارد که ممکن است به ما در حفظ باتری و افزایش کارایی و سلامت باتری ایفون کمک کند.

چگونه سلامت باتری ایفون را افزایش دهیم؟

تاکنون با روش‌های متعددی برای تعیین سلامت باتری آیفون آشنا شده‌اید. اکنون قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه سلامت باتری خود را بهبود ببخشید تا بتوانید عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید.

سیستم عامل خود را همیشه به روز نگه دارید.

به روز رسانی‌های سیستم عامل عملکرد دستگاه و باتری را بهبود می‌بخشد. ساده‌ترین راه‌حل فعال‌سازی اجازه به روز رسانی خودکار است.

روشنایی صفحه نمایش خود را تنظیم کنید.

یکی از روش‌های ساده برای افزایش عمر باتری، تنظیم نور است. برای مثال، نمایشگرهای گوشی‌های جدید، بزرگ‌تر و روشن‌تر هستند. به بخش Settings رفته، سپس Accessibility و Display & Text Size بروید. در این قسمت Auto-Brightness را فعال کنید. در نتیجه، تلفن‌همراه، روشنایی صفحه نمایش را بر اساس شرایط نور اتاق تغییر می‌دهد.

انتخاب حالت کم مصرف، عمر باتری گوشی را حفظ می کند.

حالت کم مصرف بهترین راه برای افزایش عمر باتری گوشی شماست. می‌توانید از این طریق از آن استفاده کنید. به تنظیمات رفته و در قسمت باتری، حالت کم مصرف یا Low power mode را روشن کنید. هنگامی که باتری آیفون به 20% می‌رسد، حالت کم مصرف فعال می‌شود. این ویژگی را می‌توان به صورت دستی یا خودکار فعال کرد.

مسیریاب‌ها به طور قابل توجهی عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهند.

اگر برای رفتن به محل کار هر روز از برنامه‌های مسیریاب برای رفتن به مکان های خلوت استفاده می کنید، توجه داشته باشید که آن‌ها عمر باتری گوشی را به شدت کاهش می‌دهند، بنابراین مراقب باشید قبل از سفر گوشی را به طور کامل توسط  شارژر موبایل اصل  ، شارژ کنید.

اعلان‌های غیر ضروری را غیرفعال کنید.

باتری گوشی نیز انرژی نوتیفیکیشن‌ها را تامین می‌کند. اگر همه اعلان‌های برنامه باز باشند و صفحه نمایش با هر اعلان روشن شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ مطمئنا ظرفیت باتری به مرور زمان کاهش می یابد. در قسمت تنظیمات اعلان ها را وارد شده و زمان را بر اساس باز کردن قفل تلفن، همیشه یا هرگز را انتخاب کنید.

حالت هواپیما کارهای شگفت انگیزی انجام می دهد.

اگر آیفون دارید، حتما از حالت Airplane  استفاده کنید.  با فعال کردن این حالت، تمام سرویس های Wi-Fi از دسترس خارج می‌شوند، اما همچنان می توانید از Imessage استفاده کنید. از منوی تنظیمات، حالت هواپیما را انتخاب کنید، تا نماد هواپیما روی صفحه ظاهر شود.

و در آخر Wi-Fi و بلوتوث را غیرفعال کنید. سیستم های ارتباطی مانند بلوتوث و وای فای مقدار قابل توجهی از باتری تلفن را مصرف می‌کنند. از آنجایی که گوشی همیشه به دنبال وای فای، بلوتوث و Air drop  است، نیازی نیست وای فای و بلوتوث را خاموش کنید. WIFI و Bluetooth را در تنظیمات غیرفعال کنید، سپس General و Airdrop را خاموش کنید.

درصد باتری ایفون ۱۰۰ است. اما تا زمانی که این عدد به زیر عدد ۸۰ برسد، تا حدودی کیفیت باتری کاهش پیدا می‌کند.

 

سلامت باتری ایفون به علت مصرف انرژی بالای اپلیکیشن‌ها، روشن بودن دائمی موقعیت مکانی، روشن بودن بلوتوث و وای فای و… کم می‌شود.

 

حداکثر ظرفیت باتری ایفون ۱۰۰ است. شرکت اپل هر ایفونی که درصد سلامت باتری آن ۸۰ یا بالاتر از آن باشد را بهینه می‌داند.

برای تشخیص سلامت باتری‌های ایفون می‌توان از کد تست سلامت باتری، نصب نرم افزارهای تعیین سلامت و سیستم عامل ios استفاده کرد.

دسترسی اپلیکیشن‌های تلفن به موقعیت مکانی، بلوتوث، خاموش بودن حالت low power، روشن نبودن شارژ باتری بهینه‌سازی شده و… از متداول ترین دلایل کم شدن سلامت باتری ایفون است.

5/5
اشتراک‌گذاری
مقالات پیشنهادی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول